17:11:55 01-10-1999

Politie Brabant Zuid-Oost
Eindhoven, 10 januari 1999

Eindhoven: Man met pillen aangehouden
Vrijdagavond om 22.35 uur is op een parkeerterrein aan de Stratumsedijk een 19-jarige Eindhovenaar aangehouden. Politiemensen zagen dat de man iets weggooide. Dit bleek een zakje met 49 pillen te zijn. Hij is aangehouden en voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Snorfietser onder invloed
Een 33-jarige Eindhovenaar is zaterdagmorgen om 1.40 uur gewond geraakt toen hij op de kruising Willemstraat - Wilhelminaplein geen voorrang gaf aan een personenauto, bestuurd door een 26-jarige Eindhovenaar. De snorfietser kwam vanaf het Wilhelminaplein de Willemstraat opgereden. De man moest 'blazen' en bleek gedronken te hebben. Omdat hij een enkel gebroken had, werd hij naar het Diaconessenhuis gebracht. Daar is een bloedproef genomen.

Eindhoven: Dronken automobilist veroorzaakt aanrijding Zaterdagmorgen om 2.30 uur reed een 21-jarige man uit Nuenen met zijn auto tegen de achterzijde van een personenauto die voor de kruising Eisenhowerlaan - Oldenbarneveltlaan voor het rode licht stond te wachten. Deze auto werd bestuurd door een 27-jarige Helmonder. Beide auto's kwamen uit de richting Helmond. De bestuurder van de achterste auto bleek gedronken te hebben, 1,1%. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt en hij kreeg een rijverbod van vier uren. Er was weinig schade.

Eindhoven: Auto gestolen
Vanaf de Indrelaan is in de nacht van vrijdag op zaterdag een blauwe BMW m5 met het Oostenrijkse kenteken SE-74RL gestolen.

Helmond: Automobilist onder invloed
Op de Kasteel Traverse is zaterdagmorgen om 2.10 uur een 28-jarige automobilist uit Venlo aangehouden. De man was met hoge snelheid, soms meer dan 140 km/u. over de Deurneseweg aan komen rijden. Hij negeerde een rood verkeerslicht en een stopteken van de volgende politieauto. Uiteindelijk stopte hij op de Kasteel Traverse. De man bleek gedronken te hebben. De uitslag van de ademanalyse was 1,6%. Hij krijgt een proces-verbaal en zijn rijbewijs werd ingenomen.

Nuenen: Verdachte bekent moord / doodslag moeder De 34-jarige man uit Nuenen, die vrijdag 8 januari is aangehouden op verdenking van moord of doodslag op zijn 66-jarige moeder, heeft een volledige bekentenis afgelegd. Hij heeft zijn moeder op woensdag 2 december, twee dagen voordat ze is gevonden, in haar woning omgebracht met een mes. Aan het misdrijf is een hevige onenigheid vooraf gegaan. Waarover de ruzie ging is nog niet helemaal duidelijk. De verdachte wordt maandag geleid voor de officier van justitie in 's Hertogenbosch.

Nuenen: Kind omgekomen bij brand
Zaterdagmorgen is in een flatwoning aan de Lindenhof in Nuenen een 3-jarige jongen door verstikking om het leven gekomen. De ouders vonden het kind rond 11.00 uur in zijn slaapkamer. De slaapkamer stond vol rook en het kind was overleden door zuurstofgebrek. Uit het technisch onderzoek blijkt dat het jongetje met vuur heeft gespeeld. De ter plaatse gekomen brandweer hoefde niet meer te blussen. Het vuur was al gedoofd. Het kind is genaamd Harrie Dankers. De moeder is na de ontdekking met het kind in de arm de straat opgegaan. De ambulancedienst en de politie kregen pas na een kwartier een melding.

Eindhoven: Aanrijding met letsel
Zaterdagmiddag om 14.15 uur is een 19-jarige Eindhovense automobilist gewond geraakt bij een aanrijding op de Sterrenlaan - Firmamentlaan. Hij reed vanuit de Firmamentlaan de kruising op en gaf geen voorrang aan een 40-jarige Nuenenaar die uit de richting van zijn woonplaats kwam rijden. De 19-jarige is met nekletsel in het Diaconessenhuis opgenomen. Beide auto's waren na de botsing total loss.

Eindhoven: Roodlichtcontrole
Bij een roodlichtcontrole op de Vestdijk - 18 septemberplein zijn zaterdagmiddag tussen 13.30 en 15.00 uur 37 bekeuringen uitgereikt. Er passeerden ruim 1500 voertuigen.

Eindhoven: Jeugdige vernielers aangehouden
Zondagmorgen om 0.15 uur zijn op een bouwterrein op Esp drie Eindhovense jongens van 15, 15, en 18 jaar oud aangehouden. Een vierde kon ontkomen. De vier jongens hadden een bouwkeet opengebroken en hadden er een 'klein feestje' gevierd. Ze hadden zitten drinken en blowen. De koelkast en een tafel waren vernield. De drie aangehouden vernielers zijn na verhoor aan hun ouders overgegeven.

Eindhoven: Ontevreden klant vernielt deur
Op de Woenselse Markt is zondagmorgen om 2.45 uur een 35-jarige man uit Geldrop aangehouden. De man had op de Woenselse Markt een horecagelegenheid bezocht maar was niet tevreden over het gebodene. Hij maakte zich daar erg druk over en werd daarom buiten de deur gezet. Daar maakte hij zich zo kwaad dat hij de voordeur uit de sponning trapte. Hij is voor onderzoek ingesloten.

Helmond: Garage opengebroken
In de nacht van vrijdag op zaterdag is een garage bij een woning aan de Warandelaan opengebroken. Het slot van de garagedeur is vernield. Uit de garage verdwenen een zaagmachine en een elektrische heggenschaar.

Helmond: Snorfietser gewond
Een 76-jarige Helmondse vrouw is zaterdagmiddag om 12.30 uur gewond geraakt bij een aanrijding op de kruising Burgemeester van Houtstraat
- 't Bijsterveld - Bakelsedijk - Wethouder Hamacherplein. De vrouw, die op een snorfiets over de Bakelsedijk reed, gaf geen voorrang aan een 21-jarige Helmondse bestuurder van een bestelauto. De vrouw is met een hoofdwond en een gebroken been naar het Elkerliekziekenhuis gebracht.

Eindhoven: Man bestolen en mishandeld
Zondagmorgen tussen 2.15 en 2.30 uur is een 39-jarige Eindhovenaar bestolen van zijn portemonnee met f 400,=. Hij werd hierbij in zijn arm gebeten en in het gezicht gestompt. De dader, een donkere man van ongeveer 30 jaar oud, sprak de Eindhovenaar op de Boschdijk aan en vroeg of hij geld had. Het slachtoffer negeerde hem maar de ander pakte hem vast en er ontstond een worsteling. Daarbij beet en sloeg de dader hem. Hij pakte de portemonnee uit zijn achterzak en verdween daarmee. Het slachtoffer moest zich in het Catharinaziekenhuis laten behandelen.

Eindhoven: Verkeerscontroles

* Zondagmorgen heeft de politie Woensel Noord verlichtingscontrole gehouden. Er zijn 45 verkeersdeelnemers bekeurd omdat zij geen goede verlichting hadden. Het waren 39 fietsers, 3 bromfietsers en 2 automobilisten.

* In de binnenstad zijn zondagmiddag twee snelheidscontroles gehouden. Op de Boschdijktunnel reden 6 automobilisten te snel. 64 km/u was de hoogste snelheid. Op de Vestdijk reden 15 bestuurders te snel. Hier bleek 94 km/u de topper te zijn. Op beide plaatsen geldt een maximum snelheid van 50 km/u.

Helmond: Banden lek
In de nacht van zaterdag op zondag zijn bij verschillende geparkeerde auto's op het Maurickplantsoen banden lek gestoken. Bij drie personenauto's zelfs alle vier de banden.

Helmond: Jassendieven aangehouden
Zondagmiddag om 15.40 uur zijn op de Swalmstraat een 33-jarige man en een 25-jarige vrouw, beiden zonder vaste woon- of verblijfplaats, aangehouden. Een politiepatrouille had gezien dat deze twee verdachten bij een horecagelegenheid aan de Peeleik enkele jassen van bezoekers wegpakten en daarmee wegreden. De politie kon de dieven in de Swalmstraat achterhalen en inrekenen. Op de achterbank van de auto lagen vier jassen en twee volle kratjes bier. In het dashboardkastje lagen 2 lege portemonnees.

(C)1997 by P&I Web Publishing

Deel: ' Politiebericht Brabant Zuid-Oost - 7644 '