Politiebericht

Persberichten 22 maart/

Berichten uit Helmond
Helmond: Diefstal telefoontoestel

Op zondagmiddag omstreeks 16.35 uur is op de Wesselmanlaan een 28-jarige man uit Helmond aangehouden. Kort daarvoor had hij een telefoontoestel uit het Elkerliek-ziekenhuis, aan de Wesselmanlaan, gestolen. De man is ingesloten aan het politiebureau.

Helmond: Diefstal uit een woning

Uit een woning aan de Pastoor van Leeuwenstraat is zondagavond een geldkistje, met daarin enkele duizenden guldens, gestolen. Toegang tot de woning werd verkregen middels een niet afgesloten achterdeur. De achterplaats kon men betreden na verbreking van de tuinpoort.

Helmond: Aanrijding met gewonden

Zondagavond omstreeks 23.15 uur vond er een aanrijding plaats op de kruising President Rooseveltlaan - Boerhaavelaan. Een 58-jarige automobilist uit Helmond, komende vanaf de President Rooseveltlaan, verleende geen voorrang aan de 30-jarige autobestuurder uit Helmond die over de Boerhaavelaan de kruising opreed. De 58-jarige klaagde over pijn in de rug en de 30-jarige had nekklachten. Beiden zijn voor behandeling overgebracht naar het ziekenhuis. De auto's zijn zwaar beschadigd.

Helmond: Lastige man aangehouden

Op maandagmorgen omstreeks 1.15 uur is in het Elkerliek-ziekenhuis aan de Wesselmanlaan een 54-jarige man, zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden. De man die dronken was, had een lokaalverbod om in het ziekenhuis te komen. Op vordering van het verplegend personeel weigerde de man te vertrekken. De man is ingesloten aan het politiebureau.

Helmond: Diefstal auto en vrachtauto

- Vanaf de Jupiterlaan is tussen zondagavond 19.30 uur en maandagmorgen 2.00 uur een witte Mercedes bestelauto, type 308 D met het kenteken VR-29-BH, gestolen.

- Tussen zaterdagmiddag 17.30 uur en zondagmorgen 3.30 uur is er vanaf een terrein aan de Lage Dijk een rode Scania-truck, gestolen. Toegang tot het terrein werd verkregen na verbreking van een hangslot van het toegangshek.

Helmond: Inbraak in een bedrijf

Maandagmorgen tussen 1.00 uur en 8.00 uur is er ingebroken in een bedrijf aan de Steenweg. Toegang tot het bedrijf werd verkregen na verbreking van een klapraam. Men mist een onbekend aantal paar schoenen en geld uit het bedrijf.

Berichten uit Valkenswaard
Bestuurder onder invloed

In de nacht van zaterdag op zondag werd te Valkenswaard, een 34 jarige inwoner van Valkenswaard aangehouden. Hij reed met zijn auto slingerend over de Maastrichterweg. Bij controle bleek hij alcohol te hebben gedronken. Een ademtest gaf 905 UG. Tegen de bestuurder wordt proces-verbaal opgemaakt en zijn rijbewijs is ingevorderd.

Ruit vernield
In de nacht van zaterdag op zondag werd in de Molenstraat, nabij het centrum van Valkenswaard, een ruit vernield. Het betreft een ruit van 80 bij 120 cm. Het schadebedrag is niet bekend.

Diefstal fiets
Zondag werd aangifte gedaan terzake diefstal van een Gazelle damesfiets ter waarde van fl.1275,= De fiets was afgesloten gestald aan de Dommelseweg nabij het centrum van Valkenswaard. De diefstal moet zijn gepleegd tussen zaterdag 22 uur en zondag 02 uur.

Inbraak bedrijf
Zondag tussen 14 en 15 uur werd ingebroken in een bedrijfspand aan de John f Kennedylaan te Valkenswaard. Om binnen te komen werd een ruit vernield. Ontvreemd werd een computer van het merk Compaq ter waarde van fl.6000,=

Inbraak school
Heden ochtend werd ontdekt dat was ingebroken in een school aan de Anemoonlaan te Waaire. Er bleek een ruit te zijn vernield. Een computer die nabij het vernielde raam stond, werd ontvreemd. De waarde van het ontvreemde bedraagt fl.2000,=

Inbraak auto
In de nacht van zondag op maandag werd ingebroken in een personenauto die geparkeerd stond in de Eekhoorniaan te Waaire. Een van de portiersloten werd geforceerd. Uit de auto verdween de autoradio-CD speler van het merk JVC. De waarde van het ontvreernde is niet bekend. Er ontstond ook schade aan het daschbord van de auto.

Afval
Heden ochtend bleek bij een flatgebouw aan de Hertogin Johannastraat te Valkenswaard een hoeveelheid afval te zijn achtergelaten.. Dit afval bestond voornamelijk uit schroot, waaronder oude fietsonderdelen en een oude bedspiraal.
Onderzoek wees uit dat het afval afkomstig was van een bewoner in de directie omgeving Tegen de man zal proces-ve.,baal opgemaakt worden.

Ongeval met letsel
Heden middag omstreeks 13 uur vond een ongeval plaats op de kruising Eindhovenseweg en Haagstraat te Valkenswaard. Een personenauto, bestuurd door een 70 jarige inwoonster van Valkenswaard, draaide rechtsaf de Haagstraat in en stak daarbij het vrijliggend fietspad over. Een 1 9 jarige bromf ietser die over het fietspad reed, schrok daarvan en kwam ten val. Hij is per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis, maar had naar het zich liet aanzien, ernstig letsel.

Berichten uit Eindhoven
Eindhoven: Aanrijding

Maandagmorgen om 11.56 uur is er een aanrijding gebeurd op de Beemdstraat / Meerenakkerweg. Daar waren een 51-jarige man uit Aalst en een 57-jarige vrouw uit Eindhoven bij betrokken- De man, die in een bestelauto reed, kon niet op tijd tot stilstand komen en botste daardoor achterop de personenauto van de vrouw. Zij stond voor het rode licht te wachten. De vrouw is met nekklachten naar het St. Joseph ziekenhuis gebracht.

Eindhoven: Gevaarlijke medicijnen gestolen
Maandagmiddag tussen 13.00 uur en 13.30 uur is ingebroken in een auto aan de Aalster- weg. Dat is gebeurd doormidden van het inslaan van het raampje aan de achterzijde van de auto. Er is een zwarte fototas met daarin een spiegelreflexcamera weggehaald samen met een lederen tas, van 30x30x10 cm, met medicijnen voor hart en longen. Deze medicijnen kunnen gevaarlijk zijn bij gebruik.

Eindhoven: Jongen aangehouden na mishandeling
Op de Cotentinlaan is zondagmiddag om 15.30 uur een 19-jarige Eindhovenaar aangehouden, De jongen wordt er van verdacht een 40-jarige Eindhovense man mishandeld te hebben. De man ergerde zich aan een groep jongeren die regelmatig op een garagepleintje achter zijn woning staat. Nu hadden ze hun fietsen her en der op de grond liggen zodat het moeilijk was een brandgang in te gaan. De man zei hier iets van tegen de jeugd en vertelde dat ze weg moesten gaan. Toen een van de jongens hierop iets zei, pakte de man de jongen vast en duwde hem tegen de muur. De man kreeg van een ander groepslid een trap in zijn rug. Hij keek om wie dat deed en hij werd daarop door de jongen die hij vast gehouden had tegen het hoofd geslagen. Hierdoor raakte een van zijn tanden los. De 19-jarige kon op aanwijzing van het slachtoffer aangehouden worden. Hij is voor onderzoek ingesloten, Het slachtoffer moest door een tandarts behandeld worden.

Eindhoven: Vernieler aangehouden
Zondagmiddag om 17.50 uur is op de Kreugelstraat een 21-jarige Eindhovenaar aangehouden. De man had ruzie met zijn zus en was naar het kantoor van de dierenambulance aan de Kreugelstraat gegaan. Daar werkt zijn zus. Hij had daar de voordeur vernield en het personeel bedreigd. De man is ingesloten voor onderzoek.

Eindhoven: Aanrijding met gewonden door afgevallen lading Maandagmorgen om 10.10 uur zijn op de A2, ter hoogte van de afslag Eindhoven Airport, een man en vrouw uit Brunssum, gewond geraakt bij een verkeersongeval, De aanrijding ontstond toen een kast van een aanhanger viel. In de auto die de aanhanger trok zat een 69- jarige man uit Valkenswaard. De kast was onvoldoende vastgemaakt. Achter de auto met aanhanger reed een personenauto met een 74-j'ari'ge man uit Weert achter het stuur. Hij moest remmen. Daarachter reed een Belgische vrouw van 54 jaar oud. Zij kon niet op tijd remmen en reed tegen de auto van de Weertenaar. De man en vrouw uit Brunssum reden achter de Belgische vrouw en ook zij konden niet op tijd remmen en reden tegen de twee andere auto's. De Brunssumse man had nekklachten maar hoefde niet opgenomen te worden in het ziekenhuis. De vrouw is met een hoofdwond in het Diaconessenhuis opgenomen.

Eindhoven: Verkeerscontrole
Maandag tussen 8.30 uur en 9.30 uur is op de Karel de Grotelaan, Keizer Karel V singel en de Antoon Coolenlaan in Eindhoven gecontroleerd op rood licht en het parkeren op een invalidenparkeerplaats. Er zijn in het totaal 13 automobilisten bekeurd. 8 voor rood licht, 1 voor 'het overschrijden van de stopstreep en 4 voor het parkeren op een invalidenparkeerplaats aan de Antoon Coolenlaan.

Eindhoven: Mishandeling
Maandagmiddag om 12.30 uur is op de Lemmenslaan een 30-jarige man aangehouden nadat hij zijn vrouw had mishandeld. De vrouw had een dik gezicht en enkele verwondingen aan het gelaat. De man is ingesloten.

Eindhoven: Roodlichtcontrole
Maandagmorgen is er een roodlichtcontrole gehouden op de kruising Vestdijk / 18 Septemberplein Er zijn in het totaal 10 bekeuringen uit geschreven.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost - 9258 '