Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven 6-06-2002 3e persbericht van donderdag 6 juni 2002

Berichten uit de regio

Best: Bromfietser komt om bij aanrijding
Bij een aanrijding tussen een vrachtauto en een bromfietser, donderdag rond 17.55 uur, is de bromfietser om het leven gekomen. De aanrijding gebeurde op de kruising De Dieze met de Bataweg. De bromfietser, de 23-jarige Martijn Staal uit Best, reed vanaf de Bataweg linksaf De Dieze op. Van links, over De Dieze, kwam een vrachtauto aangereden. De bromfietser wilde nog voor de vrachtauto doorrijden maar hij haalde dat niet meer, ondanks dat de vrachtautochauffeur sterk afremde. Verkeer op De Dieze heeft voorrang. De bromfietser overleed op de plaats van het ongeval.

Helmond: Snelheidscontroles

- Donderdag tussen 8.55 en 10.15 uur zijn bij een snelheidscontrole op de Coendersberglaan 12 bestuurders bekeurd omdat zij te hard reden. De snelste reed 74 km/u. terwijl 50 toegestaan is. Er passeerden 117 voertuigen.

- Op de Lage Dijk zijn donderdag tussen 14.00 en 15.40 uur 1092 voertuigen gecontroleerd op snelheid. 139 bestuurders reden sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogste snelheid die gemeten werd was 90 km/u.

Helmond: Bromfietscontrole
Op de Steenovenweg en de Hortsedijk is donderdag van 15.00 tot 17.30 uur een bromfietscontrole gehouden. Dertig bromfietsen en hun berijders werden aan een controle onderworpen. De helft van de bromfietsen, vijftien dus, bleek een te hoog vermogen te hebben. Twee bestuurders hadden geen vereist bromfietscertificaat. Alle overtreders kregen een proces-verbaal.

Leenderstrijp: Snelheidscontrole
Op de Strijperstraat is donderdag tussen 14.00 en 17.10 uur op snelheid gecontroleerd. Van de 171 passerende voertuigen reden er 11 harder dan de toegestane 50 km/u. Er werd geen hoogste snelheid geregistreerd.

Zoekwoorden:

Deel: ' Politiebericht Brabant Zuid-Oost Eindhoven 06-06-2002 '