Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven 14-02-2003 2e persbericht van 14 februari 2003

Valkenswaard: Hoofdverdachte steekpartij aangehouden Een 30-jarige man uit Valkenswaard is vrijdagmiddag rond 16.00 uur in Eindhoven aangehouden. Hij wordt ervan verdacht dat hij afgelopen zondagnacht in een café in Valkenswaard elf mensen met een steekwapen heeft verwond. Hij wordt naar verwacht maandag voor de rechter-commissaris in Den Bosch geleid. Donderdagmiddag rond 16.00 uur werd een man van 40 jaar uit Helmond aangehouden. Hij zou bij het groepje mannen hebben gehoord dat verantwoordelijk wordt geacht voor de steekpartij. Hij is in verzekering gesteld. Een team van 12 politiemensen onderzoekt de zaak. Op het moment van de steekpartij waren er ruim 300 mensen in het café. Velen van hen hebben zich bij het team gemeld. Van de gewonden liggen er nog drie in het ziekenhuis. Kort na de steekpartij werd al een 34-jarige man uit Valkenswaard opgepakt voor betrokkenheid bij de steekpartij; hij zit nog vast.

Eindhoven: Auto weg na inbraak
Bij een inbraak in een woning aan de Petrus Dondersstraat zijn in de nacht van donderdag op vrijdag de autosleutels en daarmee de auto meegenomen. Waarschijnlijk is de voordeur opengemaakt. De auto die werd meegenomen is een blauwe Volkswagen Golf Vario met het kenteken 07-LD-KH.

Eindhoven: Diefstal auto
Vanaf de Spijkert is tussen donderdag 9.00 uur en vrijdag 9.00 uur een groene Nissan Micra met het kenteken NV-RS-07 gestolen.

Eindhoven: Weer brandstichtingen in autos
In de nacht van donderdag op vrijdag is weer brand gesticht in twee autos in het stadsdeel Strijp. Op de Eikenstraat werd brand gesticht in een Ford Transit. De gebruiker van de auto kon de brand aan de voorkant van de auto zelf blussen. De gril en de bumper zijn beschadigd. Om 2.20 uur stond in de 2e Terborghstraat de voorzijde van een Renault bestelauto in brand. De brandweer bluste de brand. Afgelopen weekend waren in Strijp ook drie brandstichtingen in Strijp. De politie is bezig met een onderzoek naar de dader van deze brandstichtingen.

Someren: Inbraak in winkel
In de nacht van donderdag op vrijdag is ingebroken in een winkel aan de Van Dongenstraat. De voordeur is opengebroken. Er is een kassa met ongeveer 25 kleingeld weggenomen.

Geldrop: Auto gestolen
Vrijdagmorgen is vanaf de Fleskensstraat een groene Volkswagen Golf met het kenteken 80-GH-NZ gestolen.

Mariahout: Inbraak in bedrijf
Tussen woensdag 8.00 uur en donderdag 15.00 uur is ingebroken in de schuur bij een bedrijf aan de Heieindseweg. De toegangsdeur is opengebroken. Uit de schuur werden twee motorheggenscharen, een motorzaag, een decoupeerzaag, een laserwaterpas en een bladblazer weggenomen. De waarde ligt rond de 2.800,=.

Bergeijk: Auto-emblemen gestolen
Op een aantal plaatsen in Bergeijk zijn de afgelopen weken auto-emblemen gestolen. Dat gebeurde onder meer bij wagens die stonden geparkeerd in de Meibloemstraat (Mercedes Sprinter), Dr. Barentsenstraat (Ford Mondeo), Abtshof (Mercedes), Aan t Laar (Toyota Yaris) en Den Belleman (Mercedes). De autos raakten daardoor beschadigd. Mensen die weten wie de emblemen heeft gestolen of die getuige zijn geweest van (één of meer van) de diefstallen, kunnen bellen met 0900-8844

Veldhoven: Gereedschap weg
Bij een bedrijf aan de Peter Zuidlaan is in de nacht van donderdag op vrijdag gereedschap weggenomen. Het gereedschap lag in de open laadbak van twee bestelautos. Deze autos stonden in een open loods op het terrein van het bedrijf. Twee zagen, twee bosmaaiers, een slijpmachine en een generator verdwenen. De waarde is ongeveer 4.000,=.

Deel: ' Politiebericht Brabant Zuid-Oost Eindhoven 14-02-2003 '