Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven 20-02-2003 2e Persbericht van donderdag 20 februari 2003

Berichten uit de regio

Eindhoven: Vrouw steekt ex-vriend neer
Een 36-jarige Eindhovense vrouw heeft donderdagmorgen even na 8:00 uur op de Schubertlaan haar 38-jarige ex-vriend met een mes gestoken. De vrouw had de voorafgaande nacht gewerkt en toen zij s ochtends thuiskwam, trof zij haar 12-jarige zoontje overstuur aan. De jongen vertelde dat de ex-vriend de hele nacht geprobeerd had om de woning binnen te komen. Even later trof de vrouw haar ex-vriend in de hal van het flatgebouw. Er ontstond ruzie, waarna de vrouw uit haar woning een mes haalde en de man in zijn linkerschouder stak. De man is in het ziekenhuis behandeld en de vrouw is in haar woning aangehouden.

Helmond: Inbraak in woning
Donderdagochtend tussen 7:30 uur en 11:00 uur is er ingebroken in een woning aan het Mauricksplantsoen. De bewoonster ontdekte bij thuiskomst dat de achterdeur op een kier stond. Binnen in het huis werd duidelijk dat er ingebroken was. Er werd een GSM ontvreemd. Het is nog niet duidelijk op welke manier toegang werd verschaft tot de woning. Mogelijk was de achterdeur niet afgesloten, aangezien er geen sporen van braak zijn aangetroffen.

Helmond: Inbraak in woning
In de nacht van woensdag op donderdag is tussen 01:30 uur en 8:00 uur ingebroken in een woning aan de Rivierensingel. Er werd een raam aan de voorzijde opengebroken. Uit de woning werden 3 digitale fotocameras, een PC, twee colberts, sleutels, een kentekenbewijs, en een portemonnee ontvreemd. Vanaf de oprit werd de auto van de bewoner meegenomen. Het gaat om een zwarte Mercedes-Benz C270 CDI met het kenteken 23-HR-FT.

Helmond: Autogordelcontrole
Donderdagmorgen heeft de politie op de Nachtegaallaan een autogordelcontrole gehouden. De controle duurde 45 minuten en in totaal werden er 15 bekeuringen uitgeschreven. Later op de dag is er nog een autogordelcontrole gehouden op de Braak. In 45 minuten tijd werden 22 personen bekeurd, omdat zij geen gordel droegen.

Helmond: Levensvreugde gestolen
In de nacht van woensdag op donderdag is een bronzen beeld uit een tuin aan de Holscherhof verdwenen. Donderdagochtend omstreeks 8:30 uur ontdekte de eigenaar dat het bronzen beeld van de sokkel was verdwenen. Het beeld is 40-45 cm hoog en heeft grijsgroenbronze kleur. Het beeld stelt een dansende vrouw voor en het draagt de naam levensvreugde. Aan getuigen wordt gevraagd zich te melden op nummer 0900-8844 bij de politie Helmond-Centrum.

Best: portemonnee gestolen uit schoudertas
Donderdagmiddag omstreeks 15:00 uur is een 42-jarige vrouw op de Boterhoek bestolen van haar portemonnee. De vrouw wilde in een winkel haar boodschappen afrekenen, toen ze merkte dat haar portemonnee niet meer in haar tas zat. In de portemonnee zaten enkele pasjes, waardepapieren en 150 euro aan contant geld.

Geldrop: Flatscreen uit bedrijf gestolen
Uit een bedrijf aan de Beneden Beekloop is in de nacht van woensdag op donderdag een flatscreen beeldscherm weggenomen. Er was een ruit uit de voordeur ingegooid aan de voorzijde van het pand. Verder is er niets ontvreemd.

Reusel: hennepkwekerij ontmanteld
Donderdagmiddag heeft de politie in een schuur achter een woning op de Voort een hennepkwekerij ontdekt. In totaal werden daar 580 grote planten en 440 stekken aangetroffen en in beslag genomen. Ook werd er apparatuur meegenomen, waaronder lampen en ventilatoren. Alle in beslag genomen goederen zullen vernietigd worden. De eigenaar is niet bekend en de zaak wordt nog onderzocht. De hennepgeur leidde naar de kwekerij.

Veldhoven: Snelheidscontrole
De politie heeft donderdagochtend tussen 9:00 uur en 12:00 uur een snelheidscontrole gehouden op de Burgemeester van Hoofflaan. In totaal werden 65 autos gecontroleerd, waarvan 5 autos te hard reden. De hoogst gemeten snelheid was 79 km/u, waar 50 km/u is toegestaan.

Deel: ' Politiebericht Brabant Zuid-Oost Eindhoven 20-02-2003 '