Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven 22-02-2003 2e pesbericht van zaterdag 22 februari 2003

Berichten uit de regio

Eindhoven: Man slaat agent
Een 22-jarige Eindhovenaar is zaterdagmiddag rond 14.00 uur aangehouden nadat hij een agent in zijn gezicht had geslagen. De man was in een tuin van een woning aan de Frederiklaan een boom aan het kappen. De politieman wilde kijken of dat allemaal wel legaal was, en vroeg medewerking aan de man. Die weigerde dat. Toen de agent hem daarom wilde aanhouden, gaf hij de politieman een vuistslag in zijn gezicht. Inmiddels waren er meer agenten bijgekomen, en die konden de 22-jarige man aanhouden. Hij zit nog vast.

Eindhoven: Politieman in duim gebeten
Een vrouw van 30 jaar uit Eindhoven is zaterdagochtend rond 9.00 uur aangehouden. Ze reed op de Generaal Bothastraat in een auto met dichtgevroren ramen. Een agent had haar daarom laten stoppen, waarop de vrouw begon te schelden. Toen de agent haar wilde aanhouden, beet ze in zijn duim. Daarop is de vrouw naar het bureau gebracht. Na verhoor is ze met een proces-verbaal weer heengezonden.

Eindhoven: Politie afgedroogd
Een team van de Eindhovense politie-afdeling Binnenstad is bij een basketbalwedstrijd tegen een team van Antilliaanse jongeren uit Eindhoven compleet afgedroogd. De jongeren wonnen met 94-6. De wedstrijd werd zaterdagmiddag in Eindhoven gehouden, en was bedoeld om elkaar beter te leren kennen. Het initiatief was van horecacoördinator Hans Spooren van de politie-afdeling Binnenstad en Gerard van Wijngaarden van de Antilliaanse stichting Rumbo Nobo. Volgens Spooren is het evenement erg geslaagd. In de zomer spelen beide partijen waarschijnlijk een softbalwedstrijd tegen elkaar.

Helmond: Winkeldief aangehouden
Een man van 31 jaar uit Helmond is zaterdagmiddag rond 12.15 uur aangehouden omdat hij tien pakken koffie wilde stelen uit een winkel aan de Torenstraat. De man werd op heterdaad betrapt en door de politie naar het bureau gebracht. Omdat hij vaker winkeldiefstallen heeft gepleegd, is de man vastgezet voor nader onderzoek.

Helmond: Portemonnee weg
Een 30-jarige Helmonder is zaterdagochtend bestolen van zijn portemonnee. De man liep door het centrum van Helmond en merkte rond 10.30 uur dat zijn beurs uit zijn broekzak was weggehaald. In de portemonnee zaten enkele pasjes en ruim 20 euro aan contant geld.

Bakel: Bekeuring voor te hard rijden
Een automobilist van 35 jaar uit Veghel heeft zaterdagmiddag rond 15.00 uur een proces-verbaal gekregen omdat hij het verkeer in gevaar bracht. De man reed met veel te hoge snelheid over de weg tussen Aarle-Rixtel en Bakel, en haalde daar ook allerlei autos in. Een politie-surveillance, die de man volgde, heeft hem op de Beemd in Bakel laten stoppen en een bon uitgeschreven.

Someren: Vrouw bestolen
Een 85-jarige vrouw uit Someren is zaterdagmiddag rond 14.00 uur bestolen van haar portemonnee. Ze wilde afrekenen in een winkel aan de Postelstraat, en merkte toen dat de beurs was weggehaald uit haar handtas. Die hing aan de rollator van de vrouw. In de portemonnee zat onder meer een bankpasje.

Hoogeloon: Gewonden bij ongeval
Een 53-jarige man en een 52-jarige vrouw, beiden uit Veldhoven, zijn zaterdagmiddag rond 13.00 uur gewond geraakt bij een aanrijding. Ze reden met hun auto ter hoogte van de kruising Broekenseind/De Fluiter in Hoogeloon, en gaven geen voorrang aan een automobilist van 43 uit Veldhoven. Hun auto raakte van de weg en botste tegen een verkeersbord. De man en de vrouw zijn met nog onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht.

Deel: ' Politiebericht Brabant Zuid-Oost Eindhoven 22-02-2003 '