Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven e.o. 10-02-2003 2e persbericht van maandag 10 februari 2003

Persberichten uit de regio:

Eindhoven: Dronken man raakt rijbewijs kwijt
Een man van 56 jaar uit Eindhoven is zondagmiddag aangehouden omdat hij een aanrijding had veroorzaakt en dronken een auto had bestuurd. Rond 15.45 uur kwam bij de politie de melding binnen dat er op de Insulindelaan een auto achterop een andere wagen was gereden, en vervolgens was doorgereden. Het kenteken was wel genoteerd. De politie is naar het huis van de eigenaar van de wagen gegaan. Deze bekende dat hij de aanrijding had veroorzaakt en was doorgereden. De man, die onder invloed van alcohol verkeerde, is meegenomen naar het bureau. Uit een test bleek hij een alcoholpromillage van ruim 2,20 te hebben. Zijn rijbewijs is ingenomen en er is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Wapens en hennepkwekerijen bij onderzoek woonwagencentrum De politie heeft maandagmorgen onderzoek gedaan in een woonwagencentrum aan de Joost de Momperstraat. Daarbij werden twee vuurwapens en elf hennepkwekerijen ontdekt. Twee personen werden aangehouden.

De politie had uit onderzoek en informatie het vermoeden dat er in enkele woningen illegale wapens aanwezig waren. Er was ook bekend dat in sommige locaties hennepkwekerijen waren ingericht. Maandag om 8.15 uur begon de politie met de huiszoekingen. Daarbij werden twee vuistvuurwapens, munitie en een stroomstootwapen gevonden. Voor dit illegaal wapenbezit werden een 28-jarige en een 73-jarige man aangehouden. Zij zijn voor verder onderzoek ingesloten. Verder werden in de loop van de morgen elf hennepkwekerijen gevonden. Zes daarvan waren kortgeleden geoogst. In de andere vijf kwekerijen, ingericht in schuurtjes en caravans, stonden in totaal ongeveer 500 planten. In een caravan werden zeven zakken met henneptoppen gevonden. De hennep en de apparatuur zijn in beslag genomen. Tegen de kwekers wordt proces-verbaal opgemaakt. In minstens zes gevallen werd de elektriciteit illegaal afgetapt. De energieleverancier NRS was ter plaatse. Zij nemen hun maatregelen. Het hele onderzoek verliep erg rustig. Er zijn ongeveer 70 politiemensen ingezet. Daarvan waren 25 ME-ers om het te doorzoeken gebied af te zetten.

Eindhoven: Identiteit gevonden man bekend
Maandag is de identiteit van de in de Dommel gevonden man bekend geworden. Het is een 42-jarige man uit Eindhoven. De man was al enkele jaren onder behandeling in en psychiatrisch ziekenhuis De Grote Beek. Hij was daar op 31 december als vermist opgegeven. Niets wijst op een misdrijf. De man werd afgelopen vrijdag gevonden. Eerder was al in de Dommel gezocht omdat een medewerker van het Waterschap het stoffelijk overschot had gezien.

Helmond: Man verdacht van diefstal
Een man van 19 jaar uit Helmond is maandagochtend rond 12.00 uur aangehouden. Hij wordt ervan verdacht dat hij geld heeft gestolen uit een kleedruimte van een bedrijf aan de Graandijk. Op beelden van een bewakingscamera was te zien dat hij iets weghaalde uit een jas die in de kleedruimte hing. De man is aangehouden en zit nog vast.

Helmond: Getuigen gezocht van mishandeling en beroving De politie is op zoek naar getuigen van de beroving en mishandeling van een 74-jarige vrouw uit Helmond van afgelopen zaterdagmiddag. De vrouw reed vanuit Aarle-Rixtel in haar elektrische invalidenwagen op de Kanaaldijk Noord Oost. Daar werd ze rond 13.40 uur benaderd door twee jongens van ongeveer 15 jaar oud op de fiets. Ze droegen allebei een pet met de klep naar achteren. Ze pakten de tas van de vrouw af en haalden daar ongeveer 50 euro uit. Daarna sloegen ze haar en schopten tegen haar heup. Daar is de vrouw ongeveer twee jaar geleden aan geopereerd, en ze was nog van de operatie aan het revalideren. Door de mishandeling is de heup vermoedelijk opnieuw gebroken. Getuigen van de mishandeling kunnen zich melden via 0900-8844.

Valkenswaard: Dronken vrouw veroorzaakt aanrijding Een vrouw van 58 jaar uit Valkenswaard is zondagmiddag aangehouden omdat ze onder invloed van alcohol een ongeval had veroorzaakt. Daarbij vielen ook enkele lichtgewonden. Op de Eindhovenseweg kon de vrouw niet op tijd remmen, waardoor haar auto tegen de achterkant van een andere wagen reed. De inzitenden daarvan, een echtpaar uit Capelle aan den IJssel en hun zoontje van een half jaar oud, zijn voor onderzoek naar het MMC in Veldhoven gebracht. Ook de bestuurster is voor de zekerheid naar het ziekenhuis gegaan, maar kon onder politie-begeleiding vrij snel weer weg. Op het bureau blies ze vervolgens een alcoholpromillage van ruim 1,85. Haar rijbewijs is ingenomen en er is proces-verbaal opgemaakt.

Heeze: Dakleer weggehaald
Vanaf het dak van een in aanbouw zijnde loods aan de Geestakkers zijn ongeveer 50 rollen dakleer weggehaald. Dat is gebeurd tussen zaterdagmiddag 17.00 uur en maandagochtend 8.00 uur. De rollen waren door een dakdekkersbedrijf klaargezet om het dak te bedekken.

Nuenen: Gewond bij aanrijding
Bij een aanrijding op de kruising Oosterklamp/Varenpad is een man van 33 jaar uit Nuenen gewond geraakt aan zijn gezicht, een been en een arm. Hij is naar het Catharina Ziekenhuis gebracht voor nader onderzoek. De man reed rond 12.45 uur op de kruising op zijn snorfiets en gaf geen voorrang aan een automobilist van 24 jaar uit Nuenen. Die raakte niet gewond.

Deel: ' Politiebericht Brabant Zuid-Oost Eindhoven e.o 10-02-2003 '