Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 27-03-2000 2e Persbericht 27 maart 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Aanrijding
Op de Vestdijk is maandag om 12.15 uur een 29-jarige man uit Valkenswaard aangehouden. De man had op de Vestdijk een aanrijding veroorzaakt en wilde daarna weg. Omstanders hielden de man op totdat de politie kwam. De man was met zijn fiets plotseling vanuit de Raiffeisenstraat de Vestdijk opgereden. Hierdoor moest een lesauto, die op de Vestdijk reed, uitwijken. Door deze manoeuvre raakte de lesauto een motor die hierdoor ten val kwam. De motorrijder, een 40-jarige Eindhovenaar, werd naar het ziekenhuis gebracht, maar hij kon na behandeling weer naar huis. De man uit Valkenswaard verzette zich tegen zijn aanhouding en beledigde de politiemensen.
Eindhoven: Snelheidscontrole
Op de Floralaan West is maandag om 11.30 en 12.30 uur een snelheidscontrole gehouden. Er passeerden 191 voertuigen waarvan er 16 te snel reden. De snelste reed 68 km/u terwijl 50 toegestaan is.
Helmond: Diefstal
In het afgelopen weekend zijn uit een garage bij een woning aan de Johannes Vermeerlaan twee fietsen, een snorfiets, een gereedschapskist, een schuurmachine en een boormachine gestolen. Men is waarschijnlijk binnengekomen via een deur die niet was afgesloten. De waarde van de buit is bijna fl. 3.000,=.

Helmond: Vernieling
Tussen zaterdag 18.00 uur en zondag 16.00 uur zijn van een personenauto op de Veluwehof de vier banden kapot gestoken of leeg gelaten. Er is ook een ruitje van het achterportier ingeslagen.
Helmond: Tuinmeubels gestolen
Uit de tuin van een woning aan de Burgemeester Krollaan zijn in de nacht van zondag op maandag twee tuintafels, 10 tuinstoelen en een beeld, een vrouwenfiguur, gestolen. Het hekwerk rond de tuin was doorgeknipt.

Best: Fietster gewond bij aanrijding
Maandagmorgen om 10.40 uur is een 49-jarige vrouw uit Best gewond geraakt bij een aanrijding op de Drs J. L. Moonenstraat. De vrouw fietste daar toen een 66-jarige automobilist uit Best achter uit een uitrit uitreed. Hij reed de vrouw om en kwam daarna met zijn auto tegen een tegenover de uitrit geparkeerde auto tot stilstand. De vrouw hield aan de aanrijding een hersenschudding en kneuzingen en schaafwonden over. Zij hoefde niet in het ziekenhuis behandeld te worden.

Son: Inbraak in kantoor
Bij een inbraak in een kantoor aan de weg 5700 op Ekkersrijt is een laptop met een waarde van fl 6.800,= gestolen. Er is een raam open gebroken.

Sterksel: Vernielingen aan school
In het afgelopen weekend zijn bij een school aan de Beukenlaan enkele vernielingen gepleegd. Er is een raam ingegooid en van een klimtoestel op de speelplaats zijn enkele planken afgebroken.
Asten: Paardentuig gestolen
Bij een inbraak in een bedrijf aan de Gezandebaan is in de nacht van zondag op maandag paardentuig gestolen. Men mist een rijzadel, een zadeldek, twee hoofdstellen, een paar rijlaarzen, een ruiterjas en een teugel. De waarde is ongeveer fl. 5.000,=. De toegangsdeur was niet afgesloten.

Someren: Aanhanger gestolen
Vanaf de achterplaats van een woning aan de Landbouwstraat is een groene aanhanger van het merk Hapert gestolen. De aanhanger, die een waarde heeft van fl. 4.000,=, is tussen vrijdagavond en zondagavond gestolen.

Geldrop: Inbraak in winkel
In het weekend is ingebroken in een winkel in winkelcentrum Coevering. Men is via het dak binnengekomen. Er is geld, ongeveer fl. 300,=, weggenomen. Verder verdwenen een messenset en een weegschaal. Doordat de inbrekers de deur van de koelcel open hebben gezet, is er handelswaar onverkoopbaar geworden. Dit levert een schade op van ongeveer fl. 1.000,=.

Mierlo: Inbraak in woning
In de nacht van zondag op maandag is ingebroken in een woning aan Doornbos. Aan de achterzijde van de woning is een deur opengebroken. Uit de woning zijn een gsm en twee portemonnees met totaal fl. 830,= en pasjes gestolen.

Duizel: Woninginbraak

- Bij een inbraak in een woning aan het Smitseind zijn een laptop en organizer gestolen. Aan de zijkant van de woning is een raam opengebroken. De inbraak gebeurde in de nacht van zondag op maandag.

- In dezelfde nacht is in dezelfde straat ingebroken in een andere woning. De achterdeur werd opengebroken en uit de woning is fl. 200,= weggenomen.

Valkenswaard: Winkelinbraak
In het weekend is ingebroken in een winkel aan de Corridor. Er is een schuifpui opengebroken. Er is ruim fl. 500,= en drie sloffen sigaretten buitgemaakt.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost Eindhoven e.o. '