Politiebericht

Persbericht 9 november 1999/

Berichten uit Eindhoven

Eindhoven: Concert
Woensdag 10 november wordt in de Schalm in Veldhoven een concert gegeven door de Politie Muziekvereniging Brabant Zuid-Oost in samenwerking met het Stedelijk Slavisch Koor uit Helmond onder leiding van Antoine van Wanrooy.
Het concert wordt door vijf politieafdelingen aangeboden in het kader van het vijfjarig bestaan van de politieregio Brabant Zuid Oost. Iedere politieafdeling nodigt 70 mensen uit om het concert bij te wonen. Bij deze uitnodiging is speciaal gedacht aan de senioren en gehandicapten. Zij zijn daarvoor uitgenodigd door de afdelingen de Kempen, Cranendonck, Veldhoven, Best-Oirschot-Son en Valkenswaard/ Waalre.
Het concert begint om 20.00 uur en de aanwezigen kunnen genieten tot ongeveer 22.45 uur.
Iedereen is welkom bij dit concert en er zijn slechts nog enkele kaartjes ( f.10,-) aan de balie van de Schalm verkrijgbaar.

Eindhoven: Aanrijding
Een 36-jarige motorrijder uit Veldhoven is dinsdagmorgen om 07.30 uur gewond geraakt bij een aanrijding op de Dillenburgstraat. De motorrijder reed achterop bij een 20-jarige automobilist uit Veldhoven die stopte om een inrit op te rijden. De motorrijder raakte gewond aan zijn handen en been en is naar het St. Joseph ziekenhuis gebracht.

Eindhoven: Diefstal auto's
Maandagavond is in de Mecklenburgstraat een zilverkleurige BMW 535i met het kenteken TV-97-ZH gestolen.
Dinsdagmorgen is aan de Kanaaldijk Noord een uitgebrande groene Volkswagen Golf aangetroffen. Het motorblok en het chassisnummer waren verwijderd.
In de Waalstraat is maandagavond een rode Honda MBX 80 cc motor met het kenteken MS-78-LD gestolen.

Eindhoven: Motor gestolen tijdens pinnen
Vanaf de Waalstraat is maandagavond om 23.00 uur een rode Honda motor met het kenteken MS-78-LD gestolen. Dat gebeurde terwijl de eigenaar aan de pinautomaat van een bank stond. Hij had de contactsleutels op de motor laten zitten. De eigenaar zag de dief op de motor stappen en wegrijden.

Helmond: Verdachten roofmoord bekennen ook overval De twee Helmonders die aangehouden zijn voor de roofmoord op Jet van der Vorst in 1984 hebben ook een overval op een geldloper van een waardetransport bekend. De overval is medio juni 1987 bij een supermarkt aan de Pagelaan in Eindhoven gepleegd. Bij de overval was nog een derde overvaller betrokken. Volgens de Helmonders is dit een 39-jarige Bosschenaar. Deze verdachte is dinsdagmorgen in het Huis van Bewaring in Grave aangehouden. Bij de overval werden enkele tienduizenden guldens buitgemaakt. Het rechercheteam onderzoekt ook deze zaak.

Helmond: Oplichter aangehouden
Maandag is door de politie van Helmond een 31-jarige inwoner van Zeist aangehouden. De man wordt er van verdacht twee garagebedrijven in Helmond te hebben opgelicht.
Eind juli en begin augustus van dit jaar kocht de man bij twee garagebedrijven in Helmond een gebruikte auto. De man betaalde de auto's bij beide bedrijven met Amerikaanse cheques. De autobedrijven leverden de auto's pas af nadat zij van hun bank een betalingsdekking hadden m.b.t. de cheques. Toen die door de banken werd afgegeven nam de man de auto's mee en liet ze met naar later bleek met valse papieren op naam van en zogenaamde vriend zetten. Enkele dagen later bleek via de bank dat de cheques niet gedekt waren. Het ging om in Amerika gestolen cheques. De bedragen werden naar de bank teruggeboekt. Tijdens het politieonderzoek bleek dat in de gemeente Maarssen een soortgelijke zaak gespeeld met dezelfde dader. Hij handelde daar echter onder een andere naam. In de haven van Antwerpen ontdekte de Rijkswacht een van de auto's die klaar stond om verscheept te worden naar Lagos. De andere auto bleek in Den Haag te staan bij inmiddels de 5e eigenaar. De inwoner van Zeist is in verzekering gesteld. De auto die i
n de haven van Antwerpen werd ontdekt is terug naar het benadeelde garagebedrijf. De andere auto is nog niet bij het benadeelde bedrijf.

Helmond: Lastige man aangehouden
In een activiteitencentrum aan de Azalealaan is dinsdag om 16.35 uur een 44-jarige man, zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden. De man was erg lastig voor bezoekers en personeel en weigerde het gebouw te verlaten. Hij bleef ook na enkele malen vorderen, waarop hij is aangehouden. Op het politiebureau is hij gehoord. Daarna kon hij het bureau weer verlaten. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Snelheidscontroles

- Dinsdag tussen 14.00 en 16.00 uur heeft de politie van Helmond Oost op de Vossenbeemd op snelheid gecontroleerd. Er passeerden 890 voertuigen waarvan er 91 te snel reden. De snelste reed 80 km/u terwijl 50 toegestaan is.

- Tussen 16.15 en 18.15 uur stond de radarapparatuur op de Edelhertlaan. Daar kwamen 391 voertuigen voorbij gereden. 51 bestuurders reden te snel, met als topper 73 km/u. Ook daar geldt een maximumsnelheid van 50 km/u.

Helmond: Woninginbraak
Dinsdag, tussen 8.00 en 18.45 uur, is ingebroken in een woning aan de Klaverhof. Aan de achterzijde van de woning is een raam opengebroken. Uit de woning is een videorecorder meegenomen.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost Eindhoven '