Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 12-04-2000 2e persbericht 12 april 2000

Berichten uit de regio

Best: Diefstal uit een bedrijf
Uit een bedrijf aan de Zandweg zijn dinsdagmorgen tussen 10.00 uur en 12.00 uur een zogenaamde waterbadgril en 15 panroosters weggenomen. Deze goederen lagen naast een geopende roldeur.
Someren: Diefstal personenauto
Tussen woensdagmorgen 00.00 uur en 07.30 uur is vanaf het Karspoor een personenauto, merk Volkswagen, type Golf, kleur rood, voorzien van het kenteken NZ-DT-72, weggenomen.

Waalre: Aanrijding met gewonden
Bij een aanrijding tussen een fiets en een motorrijder op de Eindhovenseweg zijn woensdagmorgen omstreeks 07.15 uur beide bestuurders gewond geraakt. De 37-jarige fietser uit Waalre fietste over het fietspad van de Eindhovenseweg in de richting Valkenswaard en wilde de weg oversteken. Ter plaatse stond een file. De fietser stak tussen de autos de weg over maar werd plotseling aangereden door een op de linkerweghelft rijdende motor die de file wilde inhalen. Beide slachtoffers zijn overgebracht naar het ziekenhuis. De fietser had enkele ribben gebroken. De motorrijder klaagde over pijn aan de schouder.

Eindhoven: Inbraak in een woning
Tussen dinsdag 23.30 uur en woensdag 07.00 uur is er ingebroken in een woning aan de Lichtenberg. Uit de woning zijn autosleutels en autopapieren weggenomen. Met de autosleutels is vervolgens de voor de woning geparkeerd staande personenauto, merk Mitsubishi, type Carisma, kleur grijs, voorzien van het kenteken TF-GH-26, weggenomen.
Best: Diefstal personenauto
Tussen dinsdagavond 19.00 uur en woensdagmorgen 11.30 uur is er vanaf de Draadeind een personenauto, merk Ford, type Mondeo Combi, kleur zwart, voorzien van het kenteken JR-JV-13, weggenomen.
Geldrop: Zwerfvuilactie
Vandaag is er door de schooljeugd van groep 7 van de school het Vijfblad een opruimactie in de buurt van de school gehouden. Bij deze actie zijn in de bossen nabij de Dommel een grote hoeveelheid verstopte kranten en folders gevonden. Buiten deze kranten en folders is door de jeugd en 16 tal vuilniszakken aan zwerfafval verzamelt.
Eindhoven: Snelheidscontrole
Bij een snelheidscontrole vandaag tussen 09.30 uur en 11.00 uur op de Tongelresestraat en de Fuutlaan zijn vier bestuurders bekeurd omdat zij sneller reden dan de toegestane snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 77 km/u. De controle is uitgevoerd met een lasergun.

Eindhoven: Getuigen bedreigd
Dinsdagmiddag rond 16.00 uur is in zijn woning in Eindhoven een 38-jarige man aangehouden. Hij had mensen bedreigd die over informatie beschikten in verband met de recente moord op F. van der Sanden. De man is in verzekering gesteld.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost Eindhoven '