Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven 31-03-2000 2e persbericht 31 maart 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Pompen weg
Aan de Kanaaldijk Zuid zijn in de nacht van donderdag op vrijdag twee pompen weggenomen. De pompen werden gebruikt bij werkzaamheden aan bruggen op de Kanaaldijk Zuid. De slangen van de pompen werden doorgesneden en de pompen ontkoppeld. De ongeveer 70 kg zware pompen hebben elk een waarde van fl. 3.500,-.

Eindhoven: Diefstal uit vrachtwagen, chauffeur slaapt door Vrijdagmorgen vroeg is uit een vrachtwagen aan de Luchthavenweg een aantal computermonitoren gestolen. De 36-jarige franse chauffeur had bij aankomst in Eindhoven zijn combinatie geparkeerd en is gaan slapen. Rond 07.45 uur werd hij door twee medewerkers van een dichtbij liggend bedrijf gewekt. De deuren van zijn vrachtwagen stonden open en 10 monitoren waren weg.

Eindhoven: Zakkenrollerij
Donderdagmiddag is aan de Piazza uit de tas van een 82-jarige vrouw uit Cranendonck de portemonnee gerold. De portemonnee bevatte fl. 165,- en enkele pasjes.

Ontvoering blijkt verzonnen
Het 15-jarig Helmondse meisje, dat woensdag in Helmond is terug gevonden, blijkt niet te zijn ontvoerd. Het verhaal over de ontvoering is verzonnen en in scène gezet. Het meisje was sinds zondagavond, na een bezoek aan een familielid, zoek. Er waren enkele aanwijzingen dat het meisje weggelopen zou zijn. Ondanks dat werd er een internationaal opsporingsverzoek gedaan en deed de politie onderzoek. Woensdagavond werd het meisje rond 21.30 uur langs een fietspad bij de Hortsedijk in Helmond gevonden. Zij was geboeid. Het weglopen is ingegeven door persoonlijke problemen. Er is een hulpverleningstraject voor haar opgestart. De politie probeert met het onderzoek achter het ware verhaal te komen.

Helmond: Diefstal uit woning
Donderdagavond is tussen 19.00 en 22.45 uur ingebroken in een woning aan de Bunzingstraat. Een ruit aan de achterzijde was ingeslagen en het huis doorzocht. Uit de woning zijn een kistje met sieraden, munten en een aansteker verdwenen.

Veldhoven: Inbraak in bouwketen
In een aantal keten op een bouwterrein aan de Blaarthemseweg is in de nacht van donderdag op vrijdag ingebroken. De deuren zijn opengebroken en er wordt vooral klein gereedschap vermist.

Veldhoven: Diefstal uit bedrijf
In de nacht van donderdag op vrijdag is ingebroken in een pand aan de Sterrenlaan. Een raam was opengebroken. Er wordt een horloge vermist.
Best: Diefstal vrachtwagen
Van een parkeerplaats aan de Zandweg is in de nacht van zaterdag op zondag een witte vrachtwagen, kenteken BF-JX-87, gestolen. De wagen was geladen met diverse soorten noten. De lading heeft een waarde van enkele tienduizenden guldens.

Best: Inbraak
In de nacht van donderdag op vrijdag is ingebroken in een pand aan de Hoofdstraat. De ruit is ingeslagen en het magazijn is doorzocht. Er wordt nog niets vermist.

Bakel: Dorstig?
Woensdagmiddag is uit een pand aan de Gemertseweg een krat bier verdwenen. De beheerder verzorgde onderdak voor een man die daarom had gevraagd. Toen de beheerder van een afspraak terugkwam bij het pand, zag hij deze man met een, zo te zien, zware krat richting centrum gaan. Naar later bleek waren 52 flesjes bier de koelkast van het gemeenschapshuis weg. De politie onderzoekt de zaak.
Geldrop: Diefstal kleding
Aan de Pieter Nuytsstraat zijn donderdag tussen 16.30 en 17.30 uur twee dozen met kleding verdwenen. De eigenaar wilde spullen laden in zijn auto vanuit zijn woning. Hij kon dit echter niet in een keer en liet daarom twee dozen in de gang voor zijn woning staan. Toen hij na een paar minuten boven kwam waren deze verdwenen. In de dozen zat nieuwe kleding met een waarde van ongeveer fl. 550,-.
Heeze: Mankement
Aan de Aangelagen is om 8.50 uur een 30-jarige man uit Heeze aangehouden. De politie stopte de man omdat zijn snorfiets een vreemde slinger maakte. Deze werd meteen weerbarstig en wilde zijn naam niet geven. De man werd aangehouden en de snorfiets in beslag genomen, zodat die op mankementen kon worden nagekeken. Op het bureau bleek de bevestiging van de achtervork op het frame los te zitten. Er is proces verbaal opgemaakt.

Budel: Snelheidscontrole
Vrijdagmorgen zijn aan de Nieuwstraat van 10.00 tot 11.25 uur 551 voertuigen op snelheid gecontroleerd. 68 automobilisten reden boven de toegestane 50 km per uur. De hoogste snelheid was 71 km per uur.

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost Eindhoven '