Politiebericht

Persberichten 13 april 1999/

Berichten uit Helmond
Helmond: Mishandeling

Een 22-jarige Helmonder is maandag 12 april omstreeks 1915 uur aangehouden op een bedrijfsterrein aan de Binnen Parallelweg. Dat gebeurde nadat de man even daarvoor een andere man had geslagen. De aanleiding tot de mishandeling was het feit dat de 22-jarige geen vrij kon krijgen, waarna hij kwaad werd. Na verhoor is de man in vrijheid gesteld. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Aanhoudingen na vernieling
Vier mannen uit Helmond, 22, 15, 19, 22 jaar oud, zijn vandaag omstreeks 00.15 uur aangehouden. Het viertal was even daarvoor betrokken bij de vernieling van een grote etalageruit van een winkel aan de Heistraat. Na verhoor is het viertal in vrijheid gesteld. De 19-jarige heeft toegegeven de ruit te hebben ingegooid. Ook heeft hij toegegeven even daarvoor een ruit van een pand aan de Tongelreep te hebben vernield.

Berichten uit Eindhoven
Eindhoven: Hennepkwekerij ontmanteld

In een woning aan de Lamastraat is maandagavond rond 18.00 uur een hennepkwekerij ontmanteld. Een tip was aanleiding voor de politie om te gaan kijken en in de tuin trof zij een zak met weedtoppen aan, juist geoogst. Ook in de garage stond zo'n zak en nog drie zakken met restafval van de hennep. Op de zolder van de woning was nog een in werking zijnde kwekerij met 168 planten, 6 lampen, een afzuiger en ventilator. Alles is in beslag genomen. De bewoners, een 36-jarige vrouw en een 38-jarige man en een eveneens 38-jarige Eindhovenaar zijn aangehouden. De vrouw is na verhoor heengezonden. De mannen zijn voor onderzoek ingesloten.

Eindhoven: Autoinbreker aangehouden
Dinsdagmorgen om 2.35 uur is op de Generaal van Dedemlaan een 17-jarige Eindhovenaar aangehouden. Even daarvoor was een melding bij de politie binnengekomen dat twee jongens bezig waren in te breken in geparkeerde auto's. Ze waren met een bromfiets gekomen en deze bromfiets hadden ze in de struiken verborgen. De 17-jarige werd aangehouden, de tweede dader was gevlucht. Het bleek dat van twee auto's een ruit was ingeslagen. Bij een van de auto's was de cd-wisselaar en de radio gedemonteerd. Ze lagen op de bijrijdersstoel. De bromfiets lag nog in de struiken, hij is naar het bureau overgebracht. De verdachte is ingesloten.

Eindhoven: Bekeuringen voor inrijverbod
Dinsdagmiddag zijn tussen 16.00 en 16.30 uur 32 automobilisten bekeurd op de Ulenpas. Zij negeerden een geslotenverklaring. De meeste verkeersovertreders kwamen uit de nabijgelegen wijk Ooievaarsnest.

Eindhoven: Aanrijding na hartstilstand
Een 84-jarige Eindhovense automobilist kreeg dinsdagmiddag om 16.45 uur tijdens het rijden een hartstilstand. Dat gebeurde op de Noord Brabantlaan, ter hoogte van de Jacob Oppenheimstraat. Hij kwam met zijn auto vanuit de richting Veldhoven gereden. Nadat hij door de hartstilstand werd getroffen reed hij met zijn auto naar de linkerkant van de weg, botste tegen het viaduct van de Tilburgseweg, kwam vervolgens in botsing met een 17-jarige Eindhoven bromfietser, die daar reed. De automobilist heeft daarna een verkeersbord omgereden en reed tenslotte tegen een flat en een boom en kwam zo tot stilstand. Een politieman die juist langs kwam gereden heeft nog gereanimeerd, maar dit mocht niet meer baten. De bromfietser had diverse kneuzingen. Hij kon na behandeling in het Catharinaziekenhuis weer naar huis.

Eindhoven: Man aangehouden na mishandeling
Dinsdagmorgen om 7.15 uur is op de Albilaan een 46-jarige Eindhovenaar aangehouden. Hij zou de 58-jarige vriend van zijn ex-vrouw mishandeld hebben. Een politieman die per fiets op weg was naar zijn werk hoorde hulpgeroep en ging op onderzoek uit. Hij zag dat de latere verdachte door een jongen op de grond in bedwang werd gehouden. De 58-jarige man stond erbij met een flinke hoofdwond. De politieman heeft de verdachte aangehouden en overgegeven aan collega's die ter assistentie waren geroepen. Het slachtoffer is voor behandeling naar het ziekenhuis gegaan. De verdachte kan het niet verkroppen dat zijn vrouw hem heeft verlaten en nu een nieuwe vriend heeft.

Eindhoven: Verkeersruzie leidt tot aanrijding
Twee Eindhovense automobilisten van 36 en 18 jaar oud kregen dinsdagmorgen rond 9.00 uur op de Frederiklaan ruzie over het verkeersgedrag van een van hen. De onenigheid werd geuit met opgestoken middelvingers en plotseling remmen. Dat laatste resulteerde in een aanrijding, de 36-jarige remde zo plotseling dat de ander tegen de achterzijde van diens auto reed. De 18-jarige maakte zich zo kwaad, dat hij de 'remmer' in het gezicht sloeg. Na een kort gesprekje met de politie zagen beiden dat hun gedrag verkeerd was geweest. Zij hadden er spijt van en zouden de zaak onderling (en fatsoenlijk) regelen.

Jan van der Meijden 0492-561360

Deel: ' Politiebericht Brabant-Zuid-Oost Helmond '