Politiebericht

Persberichten 5 april (2e paasdag)/

Berichten uit Helmond
Helmond: Beletten ambtshandeling

Een 19-jarige inwoner van Helmond is zondag 4 april omstreeks 18.50 uur aangehouden op het Noordende. De man was in het bezit van een bromfiets waarvan het framenummer was overgeslagen en het stuurslot was geforceerd. Later bleek bovendien dat het gemonteerde verzekeringsplaatje als gestolen te boek stond. De man is medegedeeld dat de bromfiets voor nader onderzoek naar het politiebureau moest. Daar was de man het niet mee eens. Hij rukte de bromfiets uit handen van de politie agent, die hem daarop aanhield. De man verklaarde als reden voor zijn gedrag dat hij vond dat hij teveel door de politie zou worden gecontroleerd.

Helmond: Agressief gedrag
Zondag 4 april omstreeks 18.45 uur, stond de eigenaar van een bromfiets te telefoneren in een telefooncel op de Markt. De bromfiets stond bij de cel geparkeerd. Een onbekende man kwam naar de bromfiets toegelopen en schroefde de benzinedop van de tank. Toen de 30-jarige eigenaar vroeg waarom de man dat deed, kreeg hij een vuistslag in het gezicht. De eigenaar gaf aan de politie te zullen bellen, waarop de ander hem nogmaals sloeg en het slachtoffer ten val kwam. De aanvaller draaide vervolgens de dop weer van de tank van de bromfiets. Hij stak daarna de benzinetank in brand. Hierop belde het slachtoffer de politie. De dader blies de brand in de tank uit en liep weg.

Helmond: Inbraak in winkel
Een groep jongeren, heeft vandaag, omstreeks 02.35 uur, bij een winkel aan de Veestraat, een etalageruit ingeslagen. Daarna zijn er goederen uit de winkel weggenomen. Twee paspoppen zijn in de nabijheid teruggevonden.

Helmond: Man aangehouden na onenigheid
Een 44-jarige Helmonder is vandaag omstreeks 03.50 uur aangehouden op de Peelhof. De man had bij zijn aanhouding een houten steel in zijn handen. Dit bleek de streel te zijn van een zeis. De man had die zeis opgehaald, nadat hij bij een feestje met een andere man ruzie had gekregen. Na een slag met de zeis in de richting van de ander, had de zeis de grond geraakt en was de steel gebroken. 44-jarige is ingesloten. Alle betrokkenen verkeerden onder invloed van drank. Het onderzoek wordt voortgezet.

Helmond: Onder invloed
Een 19-jarige inwoner van helmond, is vandaag omstreeks 04.55 uur betrapt op het rijden onder invloed. De man reed op dat moment met een auto over de Noord Koninginnewal en botste tegen een boom. Bij de ademanalyse blies de man 260 ug/l. (0,6) De man kreeg een boete van 390 gulden en een rijverbod.

Berichten uit Eindhoven
Eindhoven: Onder invloed

Een 39-jarige Eindhovenaar is zondag 4 april omstreeks 20.40 uur betrapt op het rijden onder invloed. De man reed op dat moment met een auto over de Anna van Engelandstraat. Bij de ademanalyse blies de man 515 ug/l. (bijna 1,2) Met een proces-verbaal en een rijverbod is de man na verhoor heengezonden.

Een 18-jarige inwoner van Eindhoven is vandaag omstreeks 00.02 uur betrapt op het rijden onder invloed. De man reed slingerend met een bromfiets over de Blaarthemseweg. Bij de ademanalyse blies de man 840 ug/l (bijna1,95) Met een rijverbod en een proces-verbaal is de man na verhoor heengezonden.

Een 33-jarige Eindhovenaar is vandaag omstreeks 00.50 uur aangehouden op de Roostenlaan. De man had even daarvoor als bestuurder van een personenauto, op de Reinkenstraat, een aanrijding veroorzaakt. De man reed aldaar tegen een tegemoetkomende auto. De bestuurster van deze auto was al gestopt omdat ze een aanrijding aan zag komen. Daarna was de bestuurder doorgereden. Bij zijn aanhouding bleek dat de man onder invloed was. Bij de ademanalyse blies hij 875 ug/l ( ruim 2,0) Proces-verbaal zal worden opgemaakt.

Eindhoven: Agente krijgt trap
Een 26-jarige Helmonder is vandaag omstreeks 00.50 uur aangehouden op het Stationsplein. De man was aldaar betrokken in een vechtpartij. Toen een politiesurveillance arriveerde en de agenten de vechtende mannen wilde scheiden. Trapte de Helmonder een hoofdagente tegen een knie. De man is ingesloten.

Eindhoven: Verkeersongeval met letsel
Zondag 4 april omstreeks 20.05 uur, zijn een 35-jarige inwoonster van Eindhoven en een 22-jarige Helmondse gewond geraakt bij een verkeersongeval. Op de splitsing van de Meerkollaan met de Fuutlaan, kwam de auto van de Helmondse in botsing met een ander auto, bestuurd door een 34-jarige inwoner van Eindhoven. De Helmondse klaagde over pijn in de nek, terwijl het andere slachtoffer, dat als passagier in de auto van de Eindhovenaar zat, nek- en beenletsel opliep.

Eindhoven: Handgemeen na ergernis in het verkeer Een 25-jarige inwoner van Eindhoven is zondag omstreeks 20.15 uur aangehouden op de Marconilaan. De man had even daarvoor een 25-jarige Eindhovenaar op zijn gezicht geslagen. Het slachtoffer is voor de verwondingen aan zijn gezicht naar een ziekenhuis gebracht. De aanleiding van de vechtpartij zou afwijkend verkeersgedrag zijn. Om de zaak verder te onderzoeken, zijn de alle betrokkenen, (de inzittenden van twee auto's) verzocht om mee naar het politiebureau te gaan. De broer van de aangehouden man, wilde van een van de getuigen, een 24-jarige Eindhovenaar een nadere verklaring, Toen hem die geweigerd werd sloeg de broer, de getuige een bloedneus. Daarop is ook de broer, een 31-jarige inwoner van Eindhoven aangehouden.

Informatie Jan van der Meijden 06-54783909

Deel: ' Politiebericht Branbant-Zuid-Oost '