Capelle a/d IJssel

Politie-berichten

Brand in twee woningen, buurtbewoner aangehouden Capelle aan den IJssel - 27 januari 1999 - Naar aanleiding van twee brandstichtingen in brievenbussen van twee woningen aan de Rosanderwaard, dinsdagavond kort voor middernacht, werd een 67-jarige inwoner uit Capelle aan den IJssel later die nacht in zijn woning in de Waardenbuurt aangehouden. De man was door getuigen kort voor de brand in de buurt van de woningen gezien.
In de beide woningen was op het moment van de brand niemand aanwezig. De brand werd aangestoken door een brandende met spiritus doordrenkte doek in de brievenbus te stoppen. De beginnende branden konden tijdig door een buurtbewoner en later met behulp van de brandweer worden geblust.
De verdachte Capellenaar werd naar het politiebureau vervoerd waar hij werd ingesloten. De Technische Recherche stelt een nader onderzoek in naar de achtergronden van de brandstichtingen.

Getuigen gezocht
Capelle aan den IJssel - 27 januari 1999 - Verleden week woensdagavond 20 januari rond zeven uur werd een 24-jarige Capelse vrouw door twee onbekende mannen, onder bedreiging van een vuurwapen, beroofd van haar handtas. De beroving vond plaats op het Hollandsch Diep. Het slachtoffer heeft daar nu pas aangifte bij de politie van gedaan. Het slachtoffer stond te bellen in een telefooncel toen zij door een van de mannen bedreigd werd. Omdat zij haar tas niet los wilde laten schoot een tweede man te hulp. Hier was het slachtoffer niet tegen bestand en moest de tas uiteindelijk loslaten. Hierna verdwenen de beide mannen in een donkerkleurige auto in de richting van de Hoekenbuurt.
Wie informatie heeft over dit voorval kan contact opnemen met de politie in Capelle aan den IJssel onder nummer 010-2740772.

Rijden onder invloed
Capelle aan den IJssel - 25 januari 1999 - Een 51-jarige Capellenaar werd in de nacht van vrijdag op zaterdag om kwart voor twee op de Abram van Rijckevorselweg aangehouden omdat de man met teveel alcohol op in zijn auto reed. Op het politiebureau in Capelle aan den IJssel blies de man voldoende om een bekeuring uitgereikt te krijgen van negenhonderd gulden. Hierna mocht de man het bureau verlaten. Een 48-jarige Capellenaar werd op de Piet Heijnstraat aangehouden voor hetzelfde feit. Hij kreeg een boete van zevenhonderd gulden opgelegd.

Deel: ' Politiebericht Capelle a/d IJssel - 2437 '