Woensdag 20 Januari

GELD WEG

Bij een inbraak woensdagavond in een woning aan de Klantstraat in Uden is een klein geldbedrag weggenomen. De dader kwam binnen via een raam dat op een kier stond en doorzocht daarna de gehele woning.

WAARSCHUWING!

De politie heeft dinsdagmiddag op een bouwplaats aan de Hoofdstraat in Veghel een 21-jarige man uit Amstelveen aangehouden. De man was maandagmiddag op die bouwplaats geweest en had daarbij een medewerker van een bouwbedrijf voorgesteld om een aantal boren en zagen te slijpen. Hierbij gaf de man een valse naam en adres op en gebruikte daarbij ook een gefingeerde naam van een opdrachtgever. De verdachte nam een aantal boren en zagen mee zonder daarbij een duidelijke prijs af te spreken. Enige tijd later liet de verdachte per fax weten dat de rekening ruim f.13.000,-- bedroeg, hij uitte daarbij ook enkele dreigende woorden. Dinsdagmiddag meldde de man zich om af te rekenen waarop hij door de politie werd aangehouden voor oplichting. Na zijn aanhouding bleek dat de man nog vier geldboetes open had staan. De gereedschappen van het bouwbedrijf zijn door de familie van de verdachte inmiddels terugbezorgd, overigens zonder dat er aan geslepen was.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 1238 '