Maandag 27 September

INBRAAK IN SPORTCOMPLEX

In de nacht van zaterdag op zondag is ingebroken in de kantine van een sportcomplex aan de Aalstweg in Uden. Er werd audio-apparatuur en een spaarkas gestolen. Om binnen te komen hebben de daders een hekwerk en een toegangsdeur vernield.

AUTO'S WEGGESLEEPT

De politie waarschuwt autobestuurders in de gemeente Uden en Landerd hun voertuig niet te parkeren op plekken waar dit verboden is of als uit het oogpunt van veiligheid gevaar kan opleveren voor andere weggebruikers. Sedert enkele weken worden de regels van de zogenaamde wegsleepregeling toegepast. Dit houdt in dat bestuurders die in overtreding zijn, eerst een bon op de voorruit krijgen geplakt. Lukt het de politie niet de eigenaar te traceren dan volgt wegslepen. Vanmorgen zijn op de Markt in Uden twee auto's weggesleept omdat zij in de weg stonden voor de opbouw van de weekmarkt. Ook in de afgelopen weken zijn twee autobestuurders geconfronteerd met de wegsleepregeling.

SNELHEIDSCONTROOLE

Op de Julianastraat in Boekel heeft de politie vanmorgen van 09.00 tot 11.30 uur op snelheid gecontroleerd. Van de 771 passerende voertuigen reden er 127 te hard. De snelste reed 92 km. per uur, terwijl 50 is toegestaan.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 1284 '