Zaterdag 1 Januari

DIEFSTAL UIT KERSSTAL

Uit de kerststal op het plein bij de H. Kruisvindingkerk aan de Oude Dijk te Odiliapeel zijn in de nacht van donderdag op vrijdag twee beelden gestolen. Het gaat om het kindje Jezus en Maria. De beelden (schaal 1 op 1) hebben een grote emotionele waarde voor de parochie. De politie vermoedt dat vandalen verantwoordelijk zijn voor de diefstal.

UITSLAANDE WONINGBRAND

Vanochtend omstreeks 3.30 uur ontstond er brand in een benedenwoning aan de Eikenwal te Uden. De brand sloeg over naar drie andere wooneenheden in het pand. De benedenwoning brandde geheel uit. Een van de bovenwoningen brandde gedeeltelijk uit. De brandweer bluste het vuur. De politie sluit brandstichting niet uit.

INBRAAK BEDRIJF

Op oudejaarsavond of nieuwjaarsnacht is een ruit vernield van een drogisterij aan de Molenwieken te Veghel. Uit de etalage werd onder andere after-shave ontvreemd.

ONDER INVLOED, UDEN

De politie heeft op oudjaarsdag proces verbaal opgemaakt tegen een 50-ja rige Udenaar. Hij werd rond 16.00 uur op de Van Duerenlaan in zijn woonplaats betrapt op het rijden onder invloed. Zijn rijbewijs is ingevorderd. Hij kreeg bovendien een onmiddellijk rijverbod van 9 uren.

BEDREIGING EN MISHANDELING (Uden)

In zijn woning aan de Beatrixhof in Uden is een 29-jarige man aangehouden. Hij had zijn echtgenote geslagen en met een mes bedreigd. De man is ingesloten.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 1470 '