Vrijdag 18 Juni

SNELHEIDSCONTROLE

De politie heeft donderdag tussen 10.00 en 12.30 uur op de Hoevenseweg in Uden op snelheid gecontroleerd. Van de 441 passerende voertuigen reden er 60 te hard. De snelste reed 80 km. per uur. Ook op de Karperdijk reed een aantal bestuurders te snel. Tussen 15.00 en 17.30 uur werden er 30 hardrijders bekeurd. De snelste reed 114 km. per uur.

WONINGINBRAAK

Donderdag overdag is ingebroken in een woning aan de Wislaan in Uden. Uit de woning verdween een video, een videocamera, een televisie en klein geld. De dader is vermoedelijk de woning binnengekomen door de zogenaamde flippermethode. Schade ruim f.5.000,--. Donderdagavond werd een inbraak ontdekt in een woning aan de Bunders in Zeeland. Daar werd een raam en een deur geforceerd. Men mist niets.

AANRIJDING MET REE

Een inwoner van Zeeland reed donderdagavond op de Millsebaan in zijn woonplaats tegen een ree aan. Zijn auto raakte beschadigd, de ree overleefde de aanrijding niet.

BESTUURDERS ONDER INVLOED

De politie heeft afgelopen nacht op de Pastoor Spieringsstraat in Uden een 30-jarige man uit Deest aangehouden wegens rijden onder invloed. De Deestenaar kreeg een rijverbod van zes uur en een proces-verbaal. Op het Stadhuisplein in Veghel werd ook afgelopen nacht een 23-jarige man uit die plaats aangehouden wegens rijden onder invloed. De man kreeg in eerste instantie een rijverbod van twee uur. Surveillerende agenten zagen de Veghelaar even later toch weer in zijn auto rijden , daarbij reed hij ook door rood licht. De man is weer aangehouden, waarbij zijn rijbewijs en auto in beslaggenomen zijn.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 1676 '