Maandag 5 Juli

GEREEDSCHAP WEG

Tussen vrijdagmiddag en zondagmorgen is op de Pastoor van Doornstraat in Uden uit een garage bij een woning een hoeveelheid gereedschap gestolen. De eigenaar mist enkele slijptollen, een zaagmachine en diverse sleutels. Zondag is van een woning aan de Hulstheuvel in Uden een buitenlamp afgeschroefd. De antieke gietijzeren lamp heeft een waarde van f.500,--.

TE HARDE MUZIEK

Een bewoner van de Espelaar in Veghel kreeg zondagmiddag een bon wegens geluidsoverlast. De man had zijn muziek te hard staan en daarbij zijn ramen en deuren opengezet zodat de buurt kon meegenieten. De bon kostte f.150,--.

CD-ROMS GESTOLEN

Zondagavond ontdekte een bewoner van een woning aan de Raamsingel in Uden dat er was ingebroken. Uit de woning worden 50 CD-roms vermist, waarde f.100,-- per stuk.

ONDER INVLOED

Een 43-jarige Udenaar is afgelopen nacht op de Udenseweg in Zeeland bekeurd omdat hij onder invloed reed. De man kreeg een proces-verbaal en een rijverbod van 24 uur, zijn rijbewijs is ingevorderd.

JONGEN MISHANDELD

Een 15-jarige jongen uit Uden heeft bij de politie aangifte gedaan van mishandeling. Tijdens een vechtpartij zondagmiddag op het Mondriaanplein in Uden is de jongen door een onbekende met een fietspomp in het gezicht geslagen. Daardoor liep het slachtoffer pijn in de kaak, hals en nek op. De vechtpartij zou zijn gegaan tussen een groep jongeren uit Uden en uit Nistelrode. De vechtersbazen zijn na de vechtpartij via de Marktstraat naar het busstation voor het politiebureau gelopen. Daar heeft de politie de partijen gescheiden en is de rust weergekeerd. De aanleiding tot de vechtpartij is niet duidelijk.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 1733 '