Vrijdag 12 Maart

MAXIMUM SNELHEIDSCONTROLE, REEK

De politie heeft donderdag tussen 10.00 en 12.30 uur op de Provincialeweg Zuid 60 automobilisten bekeurd die te hard reden. In totaal passeerden 1405 voertuigen de controlepost. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 124 km/u. Ter plaatse mag 80 km/u gereden worden.

BOETE VOOR ONDER INVLOED, BOEKEL

Een 45-jarige automobilist uit Boekel heeft een boete van F 390.= gekregen. De man werd donderdagavond tegen middernacht op de Julianastraat in Boekel betrapt op het rijden onder invloed.

In de nacht van donderdag op vrijdag kreeg een 43-jarige automobilist uit Eindhoven eveneens een boete van F 390.= opgelegd voor het rijden onder invloed. De man werd om 04.30 uur op de Rooijsestraat in Uden betrapt op het rijden onder invloed.

AUTOINBRAAK, UDEN

Donderdagavond is op de Markt in Uden ingebroken in een auto. De toegang werd verkregen door een ruit te vernielen. Uit de auto verdween de autoradio. Op de Galerij in Uden is eveneens een autoradio ontvreemd. Ook hier werd een ruitje vernield om binnen te komen.

GEWOND BIJ VERKEERSONGEVAL, LANDERD

Een 18-jarige bromfietster uit Oss is vrijdagmorgen omstreeks 08.00 uur gewond geraakt bij een verkeersongeval in Landerd. Het slachtoffer kreeg op de Schutsboomstraat geen voorrang van de bestuurder van een vrachtauto die aldaar rechtsaf sloeg. De bromfietster is met een beenbreuk overgebracht naar het Sint Annaziekenhuis in Oss.

BEDRIJFSINBRAAK, VEGHEL

Donderdagavond/nacht is op de Vanderlandelaan in Veghel ingebroken in een bedrijfskantine. De toegang werd verkregen door een raam te forceren. Vervolgens werd geld uit de kassa weggenomen. Hoeveel is niet bekend.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 1749 '