Donderdag 14 Januari

VERKEERSCONTROLES

Op de Provinciale weg Zuid in Reek is woensdagmiddag een algemene verkeerscontrole gehouden. Acht bestuurders kregen een bon voor onder andere het niet dragen van de gordel en een gladde band. Ook werd er op snelheid gecontroleerd; er passeerden 589 voertuigen waarvan er 31 te hard reden. De snelste reed 103 km. per uur. In Veghel heeft de politie woensdagmiddag op de Bundersweg, de Gasthuisstraat en het Stadhuisplein zeven keer bekeurd voor het niet dragen van de autogordel en veertien keer voor het parkeren op de groenstrook.

INBREKERS OP HETERDAAD BETRAPT

De eigenaar van een bedrijf aan de Rembrandtlaan in Veghel overliep woensdagavond in zijn bedrijf enkele onbekende mannen die bezig waren met het demonteren van een kluis. Toen de verdachten zich ontdekt voelden, namen zij de benen en vluchtten richting Bloemenwijk. Er wordt niets vermist.

ONDER INVLOED

Afgelopen nacht heeft de politie op de Lupinestraat in Uden een 30-jarige Udenaar aangehouden die teveel aan Bacchus had geofferd. De man kreeg een rijverbod van zes uur en een boete van f.900,--.

DRUGSKWEKERIJ ONTMANTELD

De politie heeft woensdagmiddag op de Peperstraat in Uden een drugspand ontmanteld. In een schuur achter een woning troffen agenten zo'n 400 hennepplanten aan. De 50-jarige bewoner van het pand en eigenaar van de hennepplanten werd aangehouden en kreeg proces-verbaal voor overtreding van de Opiumwet. Bovendien krijgt de man binnenkort nog een rekening van de electriciteitsmaatschappij omdat de politie ontdekte dat er stroom buiten de meter was afgetapt. De hennepplanten zijn in beslaggenomen en vernietigd, waarde ruim een halve ton.

SPIJKERBROEKEN WEG

Bij een inbraak afgelopen nacht in een winkel aan de Promenade in Uden zijn zeker 175 spijkerbroeken verdwenen. De daders zijn binnengekomen na het verbreken van een toegangsdeur. De waarde van de gestolen broeken bedraagt ongeveer f.19.000,-

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 2002 '