Vrijdag 5 November

AUTODIEF AANGEHOUDEN

Afgelopen nacht zag een getuige dat op een parkeerterrein aan de Kazernestraat in Uden twee mannen zich verdacht gedroegen rond twee Opels Kadett. Toen de politie de bestuurders van de inmiddels rijdende auto's wilde controleren ging de mannen er vandoor. Een bestuurder reed vervolgens kris-kras door Uden reed en bereikte snelheden tot 90 kilometer per uur, daarbij fietsers ontwijkend en rijdend tegen eenrichtingsverkeer. Op de Rondweg reed de man 160 kilometer per uur. Tijdens de achtervolging, waarbij al duidelijk werd dat de auto gestolen was, gebruikten de politie zwaailicht en sirene. De agenten konden de man klemrijden op de kruising met de Industrielaan waarna de verdachte, een 33-jarige man uit Veghel, werd aangehouden. De eigenaar van de auto, een inwoner van Boekel, had de diefstal van de auto op de Mouthoefsestraat nog niet gemerkt. Hij heeft inmiddels aangifte gedaan. Op de Kazernestraat trof de politie later de tweede auto aan, een grijze Opel Kadett waarvan na onderzoek bleek dat die in de nacht van woensdag op donderdag gestolen was op de Wijsthoek in Uden. De bestuurder bleef spoorloos. De aangehouden Veghelaar is inmiddels in verzekering gesteld.

WONINGINBRAAK

Donderdagavond werd een inbraak ontdekt in een woning aan de Langstraat in Venhorst Uit de woning wordt een bedrag van enkele honderden guldens vermist. Men kwam binnen na het verbreken van een deur.

PORTEMONNEE WEG

Op een school aan de Germenzeel in Uden is donderdag een portemonnee gestolen. Terwijl de eigenaresse aan het werk was zag een onbekende kans om de portemonnee uit haar rugzak te halen. De rugzak stond in een klaslokaal. In de portemonnee zaten enkele pasjes en f.50,--.

ONDER INVLOED

De politie heeft afgelopen nacht op de Rondweg in Uden een 47-jarige automobilist uit Uden aangehouden voor het rijden onder invloed. De Udenaar, die verklaarde tien glazen alcohol te hebben gedronken, kreeg een rijverbod van tien uur en een proces-verbaal. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 2105 '