Donderdag 8 April

SNELHEIDSCONTROLE

Woensdagmiddag is op de Klarinetstraat in Uden op snelheid gecontroleerd. Er werden 210 bestuurders bekeurd, de snelste reed 89 km. per uur.

BROMFIETSERS GEWOND

Op de Corridor in Veghel is woensdagavond een 24-jarige bromfietser uit Uden gewond geraakt. Op de Corridor ging de verlichting van de bromfiets kapot met als gevolg dat de man tegen een boom reed. De Udenaar is met armletsel overgebracht naar het ziekenhuis in Veghel, alwaar hij na behandeling weer naar huis kon. Donderdagmorgen is op de kruising Rijksweg - Palmstraat in Schaijk een 60-jarige man uit Gassel bij een aanrijding gewond geraakt. De man kreeg geen voorrang van een 21-jarige automobilist uit Schaijk. De bromfietser kwam na de botsing met de auto ten val en is met hoofdletsel overgebracht naar het ziekenhuis in Oss.

(BROM)FIETSEN WEG

Woensdagavond zijn op de Liessentstraat in Uden tussen 18.00 en 22.00 uur vier fietsen en twee bromfietsen gestolen. De voertuigen waren eigendom van mensen die in een bedrijf aldaar aan het werk waren. De politie heeft de zaak in onderzoek, vandaag worden de aangiftes verwacht.

WINKELIERS BEKEURD

Op Tweede Paasdag zijn in het centrum van Uden 33 winkeliers bekeurd. Drie winkeleigenaren kregen een bon omdat hun winkel open was terwijl zij daar geen vergunning voor hadden. De rest was in overtreding door de manier waarop zij reclame maakten voor de openstelling van hun zaak. Een gedeelte van de processen-verbaal werd uitgedeeld op de Industrielaan alwaar op grote schaal reclame werd gemaakt via geparkeerde auto's. Deze bonnen kosten f.240,--. De rest van de verbalen werd opgemaakt op diverse lokaties in Uden. Dit betrof reclame via spandoeken. De gemeente Uden zal binnenkort alle overtreders berichten over het maken van reclame op legale wijze.

BESTELBUS GESTOLEN

Woensdagmiddag is op de Koperslagerstraat in Uden een bestelbus gestolen. Het voertuig, merk Mercedes, kenteken VG-14-XL, is vermoedelijk tussen 15.00 en 16.00 uur ontvreemd. In de bus stond een tapijtreiniger. De totale waarde is nog niet bekend.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 2162 '