Donderdag 25 November

AUTO WEG

Op een parkeerterrein aan de Zeelandsedijk in Volkel is woensdagmiddag een auto gestolen. Terwijl de eigenaar ter plekke een kinderfeestje vierde ging een onverlaat er met zijn auto vandoor. In het voertuig lagen de kadootjes van de jarige. De auto was een Volkswagen Vento, JF-NN-59, waarde f.16.000,--.

DEUR VERNIELD

Donderdagavond hebben onbekenden een brandende plastic fles gezet tegen een roldeur van een winkel aan Vlas en Graan in Veghel. Ook waren er enkele bierflessen kapot gegooid. De deur raakte beschadigd.

FIETS DOOR RUIT

Vanmorgen vroeg ontdekte een krantenjongen dat er een fiets gegooid was door een ruit van een winkel aan de Marktstraat in Uden. De ruit, dubbel glas, van twee bij drie meter, was totaal vernield. Schade niet bekend.

TE VEEL ALCOHOL

De politie heeft woensdagavond een 73-jarige autobestuurder uit Volkel aangehouden. De man raakte op de Langenboomseweg in Zeeland tijdens het passeren met zijn autospiegel de spiegel van een 38-jarige automobilist uit Langenboom. Na een blaastest bleek dat de Volkelaar teveel alcohol op had. Hij kreerg een proces-verbaal en een rijverbod van elf uur.

FONTEIN GESTOLEN

In de nacht van woensdag op donderdag verdween een fontein uit een tuin van een woning aan de Kroatenstraat in Volkel. De wit stenen fontein is ruim f.300,-- waard.

VERKEERSSLACHTOFFER OVERLEDEN

Woensdagavond is een 62-jarige vrouw uit Uden overleden. De vrouw werd dinsdagmorgen op de kruising Cuijkstraat - Hoevenseweg in Uden aangereden door een 16-jarige bromfietser uit Reek. Het slachtoffer verleende de bromfietser geen voorrang. Het zicht werd ter plekke voor beide partijen belemmerd door jongeren die op de straat en het trottoir stonden ter hoogte van een school. De bromfietser bleef bij de aanrijding ongedeerd. De politie onderzoekt nog of de jongen te hard heeft gereden. Abusievelijk werd in het persbericht van dinsdag vermeld dat de leeftijd van de bromfietser 36 jaar was.

RADIATOREN GESTOLEN

Afgelopen nacht zijn vanaf een nieuwbouw aan de President Kennedylaan in Uden 25 radiatoren gestolen. Het slot van het hek rondom de bouw bleek te zijn vernield.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 2248 '