Maandag 6 September

BEDRIJFSBUS MET GEVAARLIJKE LADING GESTOLEN

In de nacht van maandag 30 op dinsdag 31 augustus is op het Heuvelplein in Nistelrode een bedrijfsbus gestolen. In de bus lagen, naast een aantal speciale gereedschappen en vloeronderdelen, een tweetal zeer vergiftige chemische stoffen die, volgens de aangever, bij vermenging een ontploffing kunnen veroorzaken. Zelfs bij het samenvoegen van kleine hoeveelheden ontstaan agressieve dampen die niet ingeademd mogen worden. Het materiaal wordt gebruikt voor het leggen van kunstof vloeren en bij de verwerking wordt gebruik gemaakt van inademings-beveiligingsmateriaal en speciale kleding. De stoffen, methilmehtacilaat en perosiet, zijn verpakt in witte plastic jerrycans, op een aantal jerrycans staat een gevarenteken. De waarde van de stoffen en de gereedschappen bedraagt f.28.000,--. De waarde van de auto, een witte Mercedes, kenteken VR-RL-87 is niet bekend. De eigenaar heeft vanmiddag aangifte van diefstal gedaan in het politieloket in Schaijk.

AUTO-INBRAAK IN MARIAHEIDE

In de nacht van zondag op maandag is op de Mariahof in Mariaheide in een auto ingebroken. Uit de auto verdwenen twee jassen, een zonnebril en een microfoon.

GESTOLEN KLUIS WEER TERUG

Bij een inbraak afgelopen nacht in een bedrijf aan de Lage Landstraat in Veghel is een kluis weggenomen, alsmede een fototoestel en enkele honderden guldens. In de kluis zat geen geld, alleen bedrijfspapieren en dinerbonnen. Uit het magazijn werden enkele boormachines weggenomen. De inbrekers hebben de kluis met een lorrie van het bedrijf naar buiten gereden en vervolgens met een vorkheftruck op een bedrijfsaanhanger geladen. De aanhangwagen en de, inmiddels opengeslepen, kluis werden vanmorgen door de politie aangetroffen op een zandpad in de Bedafse Bergen te Vorstenbosch. Om het bedrijf binnen te komen hadden de inbrekers een toegangspoort en enkele binnendeuren opengebroken. De totale schade van vermiste en en vernielde goederen is nog niet bekend.

GELD WEG

Uit een kantoorruimte aan de Markt in Uden is in de nacht van zondag geld gestolen. Na het forceren van een deur heeft de inbreker een aantal enveloppen met enkele honderden guldens weggenomen.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 2276 '