Dinsdag 14 September

AUTODIEFSTALLEN

Op de Bermershof in Uden is maandagavond een witte Mercedes bestelbus gestolen, kenteken BP-44-KK. Waarde ongeveer f.6.000,--. In de auto lagen elektrische gereedschappen ter waarde van f.15.000,--. Afgelopen nacht werd een bedrijfsauto, een rode Ford Transit, weggenomen vanaf de Veerdonkstraat in Eerde. In de auto lag een hoeveelheid handgereedschap. De waarde van de auto is niet bekend. In dezelfde nacht verdween op de Breukrand in Uden een donkerrode Volkswagen Vento, kenteken GF-DR-57.

Op een carpoolplaats aan de Nistelrodeseweg in Uden werd geprobeerd een auto weg te nemen. Vermoedelijk vanwege een ingebouwde startblokkering is de diefstal niet gelukt. Ook op de Nieuwe Markt in Uden bleef het bij een poging. Deze auto had alleen braakschade. Een inwoner van Schaijk had minder gelukt. Hij ontdekte afgelopen nacht dat er op de Rijksweg in Schaijk twee verdachte figuren rond zijn auto liepen. Toen de mannen zich ontdekt voelden sloegen zij op de vlucht. Van een andere inwoner uit Schaijk werd een groene Mazda 323 gestolen, kenteken VF-HF-96. De auto stond geparkeerd op de Haagstraat.

EIEREN TEGEN AUTO

Een bewoner van de Pitstraat in Uden meldde gisteren bij de politie dat onbekenden maandagavond vijftien eieren tegen de gevel van zijn woning en tegen zijn auto hadden gegooid. De schade is nihil.

RUIT VERNIELD, VIDEO WEG

Maandagavond is ingebroken in een huis aan de Abdijlaan in Uden. Via een vernielde voordeur kroop de dader naar binnen en nam vervolgens een videorecorder weg.

INBRAAK IN BEDRIJF

Afgelopen nacht werd ingebroken in een bedrijf aan de Beukenlaan in Odiliapeel. Ondanks een alarmsirene die afging zag de inbreker toch kans een geldkistje met een klein geldbedrag weg te nemen. In een bedrijfsgedeelte aan de Kerkstraat in Boekel kwam afgelopen nacht ook ongewenste bezoekers binnen. Deze eigenaar had meer geluk want er wordt niets vermist.

INBREKER SPUIT BRANDBLUSSER LEEG

Bij een inbraak in de nacht vanmaandag op dinsdag in een bedrijfsruimte aan de Elsstraat in Schaijk werd een compressor gestolen. Tevens hebben de inbrekers een brandblusapparaat in de ruimte leeggespoten. Waarde compressor f.2.500,--.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 2279 '