Donderdag 18 Februari

VERNIELINGEN

In Boekel aan de Kerkstraat werd in de nacht van zondag op maandag het gebouw van een jeugdhobbyclub vernield. De politie hield hiervoor 5 verdachten aan. Twee 19-jarige jongemannen , een 20-jarige jongenman en twee 18-jarige jongemannen. Allen afkomstig uit Boekel. De politie kreeg een melding binnen over vernielingen in het gebouw. Toen ze terplaatse kwamen zagen ze dat de toegangsdeur open stond en geheel was vernield. Verder waren er diverse vernielingen gepleegd in het gebouw, onder andere waren er ramen en spiegels vernield , kasten overhoop gegooid en omver geworpen, stoelen vernield en een kelderdeur ingetrapt. Ook werd het aanrecht totaal vernield, alsmede de koffiekopjes, koffiekannen en een koffiezetapparaat. De verdachten waren in het pand aanwezig en konden meteen door de politie worden aangehouden. Zij werden overgebracht naar het bureau in Uden en daar nader gehoord. Er is proces-verbaal opgemaakt. De heren hadden nogal wat alcohol genutt igd. Twee van hen hebben bekend dat ze vernielingen hebben gepleegd ( een 19-jarige jongen en een 18-jarige jongen). De anderen hebben ontkend. Allen zijn inmiddels weer in vrijheid gesteld.

SNELHEIDSCONTROLE

In Boekel hield de politie woensdagmiddag een snelheidscontrole aan de Kennedystraat. Er werden 178 voertuigen gecontroleerd. Hiervan waren er 5 in overtreding. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 67 km per uur. Een zelfde controle werd gehouden aan de Julianastraat in Boekel woensdagmiddag. Hier werden 398 voertuigen gecontroleerd. Er waren 38 overtreders. Hoogst gemeten snelheid 73 km per uur.

INBRAAK

In Boekel aan de Julianastraat is woensdagavond ingebroken in een woning . Onbekenden kwamen binnen via de achterdeur. De woning werd helemaal doorzocht maar de bewoner vermist vermoedelijk niets.

AUTO GESTOLEN

Een blauwe Mitsubishi , bedrijfsauto, met het kenteken VT-39-BR werd woensdag gestolen aan de nieuwe Markt in Uden.

CONTROLE ALCOHOL

In Veghel aan de Bundersweg werd in de nacht van woensdag op donderdag een 26-jarige automobilist uit Veghel gecontroleerd op het gebruik van alcohol. De man had teveel gedronken. Hij kreeg een rijverbod van 1 uur en een transactieaanbod van f 390,-

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 2286 '