Donderdag 18 November

AUTODIEFSTAL (Uden)

Vanaf het Mondriaanplein in Uden is woensdagmiddag tussen 15.30 en 16.00 uur een zwarte Volkswagen Golf ontvreemd. Hierop zit het kenteken LV-GP-53. Woensdagavond is vanaf de Markt in Uden een rode Volkswagen Vento ontvreemd met het kenteken JB-TJ-24.

INSLUIPING (Erp)

Een onbekende heeft woensdagavond kans gezien bij een bedrijf aan Bussele een geldkistje te ontvreemden. Hij wist binnen te komen via een niet afgesloten deur. Toen een medewerkerster de man overliep ging hij er snel vandoor. Hoeveel geld er in het kistje zat is niet bekend.

WONINGINBRAAK (Volkel)

In de loop van woensdagmiddag/avond is ingebroken in een woning aan de Antilopenstraat in Volkel. Om binnen te komen werd een toegangsdeur geforceerd. De buit bestond uit ruim vijftig gulden aan geld.

RUIT VERNIELD (Uden)

Woensdagavond/nacht is bij een bedrijf aan de Oranjestraat een ruit vernield. Hierbij is een radiocassetterecorder ontvreemd. De totale waarde/schade is niet bekend.

VUURWERK AANGETROFFEN (Uden)

De politie heeft donderdagmorgen in een loods aan de Lage Randweg een hoeveelheid vuurwerk aangetroffen. De loods werd gehuurd door een 39-jarige inwoner van Uden. Deze is aangehouden. De partij vuurwerk bestond uit 85 rollen met 100.000-klappers, 100 chinese rollen met 20.000 klappers, 100 lawinepijlen en 50 stuks siervuurwerk. De totale waarde van de partij wordt geschat op circa F 25.000.=. De politie kwam het vuurwerk op het spoor na onderzoek in samenwerking met ambtenaren van de gemeente Uden.

AANHOUDING POGING ZWARE MISHANDELING EN BELEDIGING (Uden)

De politie heeft donderdagmiddag een 30-jarige Udenaar aangehouden nadat hij eerst een politiesurveillante had beledigd en vervolgens met zijn auto hard achteruit reed terwijl de surveillante achter de auto stond. Het gebeuren vond omstreeks 13.30 uur plaats op het Mondriaanplein. Daar sprak de surveillante de man aan op diens parkeergedrag hetgeen met een belediging van zijn kant aan haar adres werd beantwoord. De man stapte in zijn auto en reed weg op het moment dat de surveillante achter de auto stond om het kenteken te noteren. Door weg te springen kon zij voorkomen dat ze overreden werd. De verdachte is vervolgens met behulp van collega's aangehouden.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 2349 '