Maandag 11 Januari

INBRAAK NIET GELUKT

Zondagavond is geprobeerd in te breken in een woning aan het Heilig Hartplein in Veghel. Een bewoonster zag plotseling twee mannen voor een raam staan. Nadat de daders in de gaten kregen dat zij ontdekt waren, zijn ze weer vertrokken. Men is niet binnen geweest.Op dezelfde avond werd ingebroken in een woning aan de Kerkstraat in Erp. Daar gelukte het de daders om een videorecorder, een fototoestel, geld en sieraden weg te nemen. Men kwam binnen na het inslaan van een ruitje.

RUIT VERNIELD

Na het afgaan van een alarm constateerde de politie rond middernacht dat er een ruit was vernield van een basisschool aan de Germenzeel in Uden. De politie heeft de school onderzocht, doch er was niemand binnen.

VIDEO WEG

Uit een woning aan de Sieberg in Uden werd afgelopen nacht een videorecorder gestolen. De dader kwam binnen via een niet afgesloten deur.

VRACHTWAGEN GESTOLEN

Op een parkeerterrein aan de Amert in Veghel is tussen vrijdagavond en zondagmiddag een vrachtauto gestolen. Het voertuig, merk Mercedes en kenteken VR-06-VB, is ruim f.40.000,-- waard. Vanaf een bedrijfsterrein aan de Kennedylaan verdween afgelopen weekend een oplegger gevuld met cosmetica-artikelen. De waarde daarvan is nog niet bekend, men moet eerst invenatriseren wat er weg is.

VERNIELING IN BOEKEL

Het afgelopen weekend zijn van een hekwerk rond een basisschool aan de Parkweg in Boekel zeker dertien dwarsbalken vernield. De balken van het hekwerk, dat de afscheiding vormde voor een bloemperk, zijn vermoedelijk afgebroken doordat men er tegenaan heeft geschopt. De schade is niet bekend.

APPARATUUR IN BRAND

Zondagmorgen is in een gebouwtje op de Huygensweg in Veghel brand uitgebroken, (de Huygensweg is de parallelweg langs het kanaal). In het gebouwtje bevond zich de apparatuur voor de kanaalbrug. Na onderzoek bleek het slot van de toegangsdeur te zijn geforceerd. De brandweer heeft het vuur geblust, de politie gaat uit van brandstichting. Het juiste schadeb edrag is niet bekend. De spoorwegpolitie verzoekt getuigen zich te melden bij de centrale meldkamer van de spoorwegpolitie tel. 030 - 2353100 of bij de politie in Veghel tel. 0413 - 223223.

SNELHEIDSCONTROLE

Op de Peelweg in Zeeland heeft de politie vandaag van 09.00 tot 15.00 uur op snelheid gecontroleerd. Er reden daar 149 bestuurders te hard, de snelste reed 146 km. per uur.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 2466 '