Vrijdag 17 September

DRONKEN MAN AANGEHOUDEN

De politie heeft donderdagavond op het Nonnenveld in Uden een 33-jarige Udenaar aangehouden. De man lag op de grond en was flink aangeschoten. Hij is ter ontnuchtering ingesloten.

TWEE KEER INBRAAK IN ÉÉN NACHT

In een kledingwinkel aan de Passage in Uden is afgelopen nacht twee keer ingebroken. Donderdagavond rond 22.00 uur was het de eerste keer raak. Een onbekende gooide met een putdeksel een ruit in en nam enkele herenkostuums weg. Nadat de kapotte winkelruit vervangen was door een noodruit ging rond 04.30 uur voor de tweede keer het inbraakalarm af. Ter plekke zagen de agenten dat de noodruit met een putdeksel was ingegooid. Ook dit keer was er kleding gestolen.

INBREKER BETRAPT

Rond middernacht heeft de politie een 23-jarige Udenaar aangehouden in een bedrijfspand aan de Oude Udenseweg in Uden. Na het afgaan van het inbraakalarm werd alleen een kapotte ruit in het bedrijf ontdekt. Na inspectie met een medewerker van het bedrijf werden de agenten weggeroepen naar een andere melding. Toen zij even later terugkwamen bleek dat de medewerker de verdachte inmiddels had aangetroffen tussen een aantal dozen onder een tafel. De man is ingesloten en in verzekering gesteld.

VROUW GEWOND BIJ AANRIJDING

Op de kruising Kennedylaan - Marshallweg - Taylorweg in Uden is afgelopen nacht bij een aanrijding een 57-jarige inwoonster uit Veghel gewond geraakt. De vrouw verleende op de kruising geen voorrang aan een vrachtauto die bestuurd werd door een 61-jarige chauffeur uit Kevelaer (Dld.) De vrouw is met een hoofdwond en kneuzingen aan een been overgebracht naar het ziekenhuis in Veghel. Haar auto raakte total loss.

LAPTOPS GESTOLEN

Bij een inbraak in een bedrijf aan de Rondweg in Uden zijn afgelopen nacht twee laptops gestolen. Waarde f.5.000,--.

INBRAAK IN ZEELAND

Een bewoonster van de Ogentroost ontdekte vanmorgen dat geprobeerd was in te breken via het zogenaamde 'gaatjes boren'. De vrouw zag drie gaatjes in een deur, men is echter niet binnen geweest.

BUURTCOÖRDINATOREN WISSELEN DE WACHT

Onlangs hebben twee Veghelse buurtcoördinatoren gewisseld van functie. Eric Dillen heeft de functie voor het centrum van Veghel overgenomen van Bert van Son en buurtcoördinator Jna van Houtum is vervangen door Cleem de Kort. Hem zijn de wijken de Leest, den Dubbelen, Veghel-Zuid, Eerde en Zijtaart toebedeeld.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 2474 '