Dinsdag 28 December

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL

Een 46 jarige inwoner van Veghel is maandagavond rond 19.00 uur gewond geraakt bij een verkeersongeval op de NCB laan in Veghel. De man reed op zijn bromfiets over de NCB-laan en haalde een personenauto in die rechtsaf wilde slaan. Bij deze inhaalmanouvre kwam hij op de linkerweghelft en botste frontaal op een tegenligger. De bestuurster van deze auto, een 56 jarige inwoonster van Veghel kon een aanrijding niet voorkomen. De bromfietser is met een beenbreuk overgebracht naar het ziekenhuis. Bij een verkeersongeval op de Loopkantstraat in Uden is dinsdagmiddag rond 13.00 uur een 18 jarige bromfietser gewond geraakt. Een 45 jarige automobilist uit Zeeland wilde vanaf de Loopkantstraat rechtsaf een oprit rijden. Hij zag daarbij de bromfietser, die in dezelfde richting reed, over het hoofd. Het slachtoffer is met onbekend letsel overgebracht naar een ziekenhuis. Een 55 jarige inwoonster van Bergharen is dinsdagmiddag rond 12.30 uur gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Dorpenweg in Ravenstein. Door onbekende oorzaak raakte de bestuurster de macht over het stuur kwijt en botste via een reclamebord tegen een boom. Het slachtoffer is met onbekend letsel overgebracht naar een ziekenhuis in Nijmegen.

AANHOUDING VERDACHTE MISHANDELING

De politie heeft maandag een 33 jarige inwoner van Veghel aangehouden op verdenking van mishandeling op de Perelaar in Veghel. De verdachte moest op de Perelaar even wachten omdat de straat geblokkeerd werd door een vrachtauto waarmee papier werd opgehaald. Hij vond dit te lang duren en stapte uit. Hij liep naar de mannen die het papier ophaalden en sloeg de bestuurder van de vrachtauto in het gezicht. De verdachte stapte direct daarop in zijn auto en ging er vandoor. Tijdens dit wegrijden raakte hij een andere auto waardoor deze schade opliep. De verdachte is korte tijd later in Venraij aangehouden. Het slachtoffer heeft zich in het ziekenhuis laten behandelen aan zijn verwondingen in zijn gezicht. Hij liep een flinke kneuzing en een wond op die gehecht is. De verdachte is in verzekering gesteld.

DIEFSTAL AUTO / BROMFIETS

Maandag is vanaf de Markt in Uden een witte Peugeot 205, kenteken VL-78-RV, gestolen. Maandagmiddag is tussen 16.30 en 17.00 uur een paarse bromfiets, merk GileraTyphoon, gestolen. De bromfiets stond in de fietsenstalling aan de Leeuweriksweg in Uden.

INBRAAK IN WONING

Tussen zondagmiddag en maandagavond is ingebroken in een woning aan de Krijten in Uden. Via een opengebroken raam kwam men binnen en werd een gedeelte van de woning doorzocht. Het is nog niet bekend wat er precies is weggehaald.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 2719 '