Donderdag 4 Februari

VROUW GEWOND BIJ BRAND IN FRITUURPAN

Woensdagmiddag is bij een brand in een frituurpan een 20-jarige vrouw in haar woning aan de Christinastraat in Veghel gewond geraakt. Door nog onbekende oorzaak sloeg de vlam in de pan. Toen de vrouw het vuur met water probeerde te blussen kreeg zij het vet over zich heen. De vrouw is met ernstige verwondingen overgebracht naar het brandwondenzienkenhuis in Beverwijk. Het vuur werd door een buurtbewoner geblust.

SNELHEIDSCONTROLE

Op de Nieuwedijk in Odiliapeel heeft de politie woensdagmorgen tussen 08.00 en 11.00 uur gecontroleerd op snelheid. Van de 856 passerende voertuigen werden er 121 gefotografeerd. De snelste reed 137 km. per uur. Later op de dag controleerde de politie tussen 14.00 en 16.00 uur op de Goordonksedijk in Mariaheide. Daar reden 28 bestuurders te hard, de snelste werd gesnapt op 88 km. per uur.

CONTAINER IN BRAND

Woensdagmiddag gooiden twee Udense jongens van 12 en 13 jaar op het Mondriaanplein in deze plaats papier in een brandende metalen vuilnisemmer. Bij de komst van de politie zette het tweetal het op een lopen, een van hen kon echter in de kraag worden gegrepen.De brand kon worden geblust met een brandblusser uit de surveillance-auto. De inhoud van de blusser is inmiddels betaald door de ouders van de jongens. Het duo wordt aangemeld bij HALT.

ONDER INVLOED

De politie heeft afgelopan nacht op de Middegaal in Veghel een 35-jarige man uit Heeswijk-Dinther aangehouden omdat hij te diep in het glaasje had gekeken. De man kreeg een rijverbod van vijf uur en een boete van f.900,--.

ELECTRISCH GEREEDSCHAP GESTOLEN

Bij een inbraak afgelopen nacht in een bedrijfspand aan de Huigenbosstraat in Mariaheide is een onbekende hoeveelheid electrisch gereedschap gestolen. De daders kwamen binnen nadat zij bij de buren een ladder hadden weggenomen en op het dak van een loods waren geklommen. Na het vernielen van een dakplaat namen zij uit de loods onder andere een zaagmachine, een boorhamer en een kangoero weg. Een juiste inventarisatie van de gestolen spullen moet nog worden gemaakt.

INBRAAK WONING

Afgelopen nacht werd ingebroken in een woning aan de Vijfhuizerweg in Uden. Na het doorzoeken van de benedenverdieping nam de dader een portemonnee met ruim f.200,-- weg.

PORTEMONNEE GEROLD

Donderdagmorgen is van een 45-jarige inwoonster van Boskant de portemonnee gerold. Tijdens het winkelen in een winkel aan de Hoogstraat in Veghel werd de portemonnee met pasjes en f.50,-- weggenomen. In dezelfde nacht kregen bewoners van een huis aan de Rooijsestraat in Uden ongewenst bezoek. Uit de woning verdween een draadloze telefoon van f.300,--.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 2741 '