Zondag 1 Augustus

RIJBEWIJS INGEVORDERD, ERP

Een 24-jarige automobilist uit Beek en Donk heeft vrijdagavond zijn rijbewijs op het politiebureau moeten achterlaten. De man was omstreeks 19.45 uur betrokken bij een eenzijdig ongeval op de kruising Klein Dorsent/Aerschot in Erp. In een bocht trapte hij vol op het gaspedaal van zijn bestelbus, waardoor deze de bocht uitvloog en tegen een erfafscheiding tot stilstand kwam. De chauffeur bleek dronken te zijn.

ONDER INVLOED, VEGHEL

In de nacht van vrijdag op zaterdag hebben twee automobilisten een boete van F 390.= gekregen omdat zij onder invloed van alcohol een auto bestuurden. Omstreeks 00.50 uur liep een 43-jarige Veghelaar op de Hertog Janstraat tegen de lamp, terwijl om 02.20 uur op de Leo van der Weijdenstraat een 32-jarige Veghelaar werd gecontroleerd.

AUTODIEFSTAL, VOLKEL

Vanaf een parkeerterrein aan de Zeelandsedijk is zaterdagmiddag een blauwe BMW 325 TD personenauto gestolen. De auto is voorzien van het kenteken DG-VJ-06.

BOERDERIJBRAND, ZIJTAART

Zaterdagmiddag omstreeks 16.35 uur is brand ontstaan in de rieten kap van een boerderij. Het dak brandde geheel af. De hoogte van de schade is niet bekend. Bij het uitbreken van de brand was men bezig met het verwijderen van zeil van het dak. Over de oorzaak is tot op heden niet bekend.

AUTO OVER DE KOP, SCHAYK

Vier inzittenden van een personenauto zijn er zaterdagavond goed vanaf gekomen bij een verkeersongeval op de Rijksweg onder Schayk. De 20-jarige bestuurder uit Oss verloor de macht over het stuur toen zijn auto met een wiel in de berm geraakte. Corrigeren wilde niet lukken waarna het voertuig viermaal over de kop sloeg. De bestuurder en de overige drie inzittenden, jongeren uit Lithoyen, Geffen en Heesch, liepen slechts schaafwonden op. Hiervoor zijn zij behandeld in het St. Annaziekenhuis in Oss.

ONDER INVLOED

De politie heeft proces verbaal opgemaakt tegen een dronken 20-jarige automobilist uit Oss. De controle vond in de nacht van zaterdag op zondag om 03.40 uur plaats op de Kerkstraat in Zeeland.

Een 35-jarige inwoner van Volkel is later die nacht door de politie van zijn bed gelicht. De man was omstreeks 04.25 uur op de Vloetrand in Volkel met zijn auto door een heg gereden. Hij bleek dermate onder invloed van alcohol te zijn dat hij een onmiddellijk rijverbod voor de duur van tien uren kreeg. Bovendien is zijn rijbewijs ingevorderd.

MISHANDELING, ZEELAND

De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag op het Brouwerspad in Zeeland een 17 en een 18-jarige inwoner van die plaats aangehouden. Het tweetal had kort daarvoor een 20-jarige Bosschenaar mishandeld. Aan de mishandeling was een woordenwisseling vooraf gegaan. Het tweetal is ingesloten.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 2817 '