Maandag 17 Mei

KRATTENDIEVEN AANGEHOUDEN

De politie heeft zondagmiddag in een park aan de Sieberg in Uden twee jongens van 14 en 16 jaar aangehouden. Het tweetal bekende even tevoren een krat met zeven flessen frisdrank te hebben gestolen uit een schuur aan de Sieberg. Na verhoor zijn de twee jongelui weer op vrije voeten gesteld.

GELD WEG

Bij een inbraak in een bedrijf aan de Amert in Veghel is afgelopen nacht een onbekend geldbedrag gestolen. De dader vernielde een ruit en nam vervolgens enkele geldkistjes met een klein geldbedrag weg.

FIETSER MET HOOFDWOND

Een 49-jarige vrouw uit Boekel is zondagmiddag op de kruising Nistelrodeseweg - Voortweg in Uden geschept door de auto van een 61-jarige man uit Beek (Ubbergen). De vrouw verleende geen voorrang aan de automobilist. Het slachtoffer is met een hoofdwond overgebracht naar het ziekenhuis in Veghel.

PONYVEULEN WEER TERECHT

Zondagavond meldde de eigenaar van een veulen dat het pas geboren dier weer terecht was. Het veulen lag in de buurt van het weiland en bleek in goede gezondheid te zijn. Zaterdag deed de man aangifte van diefstal van het veulen.

MANNEN AANGEHOUDEN VOOR GEWELDPLEGING

De politie heeft maandagmorgen twee inwoners van Schaijk aangehouden. De twee jongeren, 17 en 18 jaar oud, worden ervan verdacht in de nacht van woensdag op donderdag een 26-jarige inwoner van Schaijk te hebben mishandeld op de Schutsboomstraat van die plaats. De beide verdachten zijn in verzekering gesteld.

De drie mannen en een vrouw die vrijdag aangifte hebben gedaan zijn ook in dezelfde nacht mishandeld. Dit in tegenstelling tot eerdere berichtgeving waarbij sprake was van de nacht van donderdag op vrijdag. De politie is nog op zoek naar de daders van deze mishandeling.

JONGEN MISHANDELD

Een 15-jarige jongen uit Veghel is zondagavond op het kermisterrein in Zijtaart door een onbekende mishandeld. Het slachtoffer werd een aantal keren in zijn gezicht geslagen. Een vriend van de jongen werd door een tweede onbekende mishandeld. De vriend raakte niet gewond, de Veghelaar liep een gezwollen lip en een scheurtje in het tandvlees op.

GESTOLEN AUTO WEER TERUG

Vanmorgen werd ontdekt dat vanaf een bedrijfsterrein aan Groenendal in Uden een groene personenauto, merk Mazda, was gestolen. De dieven zijn met de auto dwars door het hekwerk gereden. De auto werd later in de ochtend aangetroffen in een bosje aan de Zevenhuizerweg in Uden. Van de auto waren twee ruiten vernield en het voertuig was doorverbonden.

VROUW GEWOND NA AANRIJDING

Een 57-jarige mevrouw uit Helmond is vanmiddag op de N265 in Veghel gewond geraakt toen zij door nog onbekende oorzaak met haar auto aan de linkerkant van de weg tegen een boom reed. De vrouw raakte bekneld en is door de brandweer bevrijd. Zij is met onbekende verwondingen overgebracht naar het Diaconessen Ziekenhuis in Eindhoven.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 2956 '