Zondag 9 Mei

REE IN DE KAMER

Vrijdagmiddag is in een woning aan de Hoevenseweg in Uden een ree door een ruit naar binnen gesprongen. Via de kelder kon de ree met hulp van de bewoonster, die een deur opendeed, de woning verlaten.

ONGEVAL MET LETSEL

Op de Voorhei in Mariaheide vond vrijdagavond rond 18.30 uur een ongeval plaats waarbij een 28-jarige man uit Veghel gewond raakte. Hij reed in de richting Veghel en door nog onbekende oorzaak kwam hij aan de linkerkant van de weg terecht waar hij tegen een boom tot stilstand kwam. De man zat bekneld en is door de brandweer uit zijn auto bevrijd. Hij is met onbekend letsel naar het ziekenhuis vervoerd.

ONGEVAL MET LETSEL

Vrijdagavond rond 22.00 uur is op de Boekelsedijk in Zeeland een 14-jarig meisje uit Odiliapeel gewond geraakt bij een verkeersongeval. Samen met een ander 14-jarig meisje fietste ze uit de richting Zeeland en wilde de Boekelsedijk oversteken. Hierbij werd ze vanachter geschept door een auto bestuurd door een 27-jarige vrouw uit Zeeland. De fietster kwam bekneld te zitten tussen de auto en een boom. De brandweer en ambulancepersoneel hebben haar bevrijd en naar het ziekenhuis vervoerd. Zij mocht zaterdagmiddag naar huis.

MET DRANK OP ACHTER HET STUUR

Op de Udenseweg in Veghel is zaterdag rond 01.45 uur een 31-jarige man uit Veghel aangehouden die met drank op achter het stuur zat. Hij kreeg een rijverbod.

Op de Groen van Prinstererlaan in Veghel is zaterdag rond 03.00 uur een 39-jarige man uit Veghel aangehouden die met drank op achter het stuur zat. Even daarvoor was hij op de Trompstraat tegen een lantaarnpaal aan gereden. Hij kreeg een rijverbod en een dagvaarding.

Op de Nistelrodeseweg in Uden is zondag rond 01.00 uur een 43-jarige man uit België aangehouden die met drank op achter het stuur zat. Ondanks diverse stoptekens van de politie stopte hij niet. Door met een politie-auto de rijbaan gedeeltelijk af te sluiten stopte de man. Hij is vrijwillig ingesloten. Hij kreeg een rijverbod.

VERDACHTE ONTUCHT MET MINDERJARIGE AANGEHOUDEN

Door de politie in Veghel is zaterdagmiddag een 57-jarige man uit Veghel aangehouden die ervan wordt verdacht die ochtend ontuchtige handelingen te hebben gepleegd met een minderjarig meisje uit die plaats. De man is in verzekering gesteld en wordt verhoord. De politie onderzoekt de zaak.

DIEFSTAL UIT WONING

Zaterdagavond is ingebroken in een woning aan de Langenboomseweg in Zeeland waarbij een raam is geforceerd. Voor zover bekend is er niets ontvreemd. Een buurtonderzoek leverde nog niets op.

AUTO GESTOLEN

Vanaf de Wijsthoek in Uden is in de nacht van zaterdag op zondag een witte Mitsubishi Pajero met het kenteken VT-56-ZB gestolen.

AANRIJDING MET REE

Op de A50 bij Schaijk is zondagmiddag een aanrijding ontstaan tussen een motor en een ree. De motor, bestuurd door een 29-jarige man uit Zutphen, toen plotseling een ree overstak en tegen de motor botste. De motorrijder voorkwam een valpartij. De 21-jarige passagier uit Okkenbroek is naar het ziekenhuis gebracht. Voor de ree is de klap fataal gebleken.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 3175 '