Donderdag 7 Januari

TWEE KEER ZONDER HELM

De politie heeft woensdagmiddag op de President Kennedylaan een 43-jarige Udenaar bekeurd. De man reed op zijn bromfiets met een 8-jarig kind; hij droeg zelf wel een helm maar zijn kind niet. Nadat de Udenaar de noodzaak van een kinderhelm was uitgelegd en hij een bon had gekregen, kon de man zijn weg vervolgen. Omdat een en ander toch niet overtuigend overkwam, hielden de agenten even later een nacontrole. Op de Cimbaallaan zagen zij de man rijden; het enige verschil na het uitreiken van de bon was dat de man nu zelf zijn helm ook maar had afgezet. Het resultaat na deze rit was dus drie bonnen; in totaal f.90,--.

SNELHEIDSCONTROLE

Op de Rondweg in Uden is woensdagmiddag op snelheid gecontroleerd. Tussen 13.00 en 16.00 uur zijn 90 snelheidsduivels gefotografeerd; er passeerden ruim 1000 voertuigen. 's Morgens controleerde de politie van 10.00 tot 12.30 uur op de Pastoor van Haarenstraat in Mariaheide. Ook daar reed bijna 10% te hard; 90 hardrijders tegenover 1000 passerende voertuigen.

AUTO'S WEG

Op de Edisonweg in Veghel verdween woensdagmiddag een zwarte personenauto, merk Mercedes 300 met Belgisch kenteken PZY-392. De eigenaar had zijn voertuig om 17.30 uur afgesloten geparkeerd; een kwartier later was de auto weg. In de auto lagen autopapieren, vliegtickets, een autotelefoon van f.1.000,-- en een muziekinstallatie van f.10.000,--.

In de nacht van woensdag op donderdag verdween op de Klemvogel in Uden een bruine Opel Kadett, kenteken NN-99-BG, ter waarde van enkele honderden guldens.

In dezelfde nacht werd ook een auto weggenomen op de Duifhuizerweg in Uden. Het betrof een groene vrachtwagen van het merk Daf, kenteken BG-HS-84. De waarde bedraagt ongeveer f.110.000,--

BRANDKAST OPENGEBROKEN

Bij een inbraak afgelopen nacht in een bedrijfspand aan de Corridor in Veghel is een brandkast opengebroken. Daaruit is een aantal kentekenbewijzen gestolen. Ook werd een aantal kasten en lades verbroken; daaruit wordt niets vermist. De daders kwamen binnen na het vernielen van een raam.

AUTOMOBILIST RIJDT DOOR NA AANRIJDING

Afgelopen nacht is een 38-jarige fietser uit Veghel bij een aanrijding gewond geraakt. De man fietste rond 05.00 uur op de Melisselaar toen hij werd aangereden door een automobilist die vanaf de Distellaar met hoge snelheid linksafdraaide en daarbij de binennbocht nam. De automobilist raakte daarbij de fietstas van de Veghelaar, die gevuld was met 200 kranten . De man kwam daarbij ten val en heeft zich met letsel aan pols en rug gemeld bij zijn huisarts. De bestuurder van de lichtkleurige auto is doorgereden.

GELD WEGGENOMEN

Medewerkers van een bedrijf aan de Loopkantstraat in Uden ontdekten vanmorgen dat er was ingebroken. Na het vernielen van een toegangsdeur werd er f.200,-- weggenomen.

Ook in een bedrijfspand aan de Maasstraat in Uden werd geld weggenomen. Daar mist men ruim f.150,-- en ook daar werd een ruit vernield.

RUITEN VERNIELD

Afgelopen nacht zijn van een school aan de Spoorlaan in Veghel vijf ruiten ingegooid met stukken straattegel. De schade is niet bekend.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 3193 '