Zondag 19 December

BRIEVENBUS OPGEBLAZEN (Uden)

Zaterdagavond is aan de Drossaard in Uden een rode PTT-brievenbus met vuurwerk vernield. De in de bus liggende post werd beschadigd. Door de politie is de post verzameld en overgedragen aan de PTT.

INBRAAK WONING (Uden)

Zaterdagavond is ingebroken in een woning aan de Busselstraat in Uden. Een raam van de woning werd opengebroken, waardoor men binnen kon komen. Het hele huis werd doorzocht. Zover nu bekend is er geld uit de woning gestolen.

AUTO GESTOLEN (Schaijk)

Zaterdagavond is vanaf een parkeerplaats bij het park Luijtenbroek in Schaijk een groene Volvo 940 gestolen. Het kenteken van de auto is LF-BT-64.

HEB 'T LEF. WAPENS WEG !

In de nacht van zaterdag op zondag is door de politie de Leygraaf in het kader van de actie "Heb 't lef. Wapens weg !" gecontroleerd. De controles vonden in de verschillende uitgaanscentra van het district plaats. Honderden jongeren werden gecontroleerd. Enkele slagwapens werden ingeleverd. De reacties van het uitgaanspubliek, jong en oud, was positief op de controles.

TE VEEL GEDRONKEN (Uden)

In de nacht van zaterdag op zondag is een 19-jarige man uit Sint Michielsgestel bekeurd omdat hij met een auto reed terwijl hij te veel had gedronken. De man kreeg een rijverbod van 3 uur. De controle vond plaats op de Pnemstraat in Uden. Ook een 18-jarige man uit Esch die in de auto werd aangehouden. Hij was het er niet mee eens dat de bestuurder werd bekeurd en beledigde de politie mensen. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

TE LAAT OPEN

In de nacht van zaterdag op zondag zijn de beheerders van twee horecagelegenheden aan de Kerkstraat in Boekel en de beheerder van een horecagelegenheid aan de Meijerijstraat in Veghel bekeurd omdat ze hun zaak nog open hadden terwijl ze gesloten moesten zijn.

BELEDIGING

- In de nacht van zaterdag op zondag is een 20-jarige man uit Wijchen aangehouden. De man maakte beledigende gebaren in de richting van enkele politiemensen op de Kerkstraat in Zeeland. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. - In dezelfde nacht is ook een 28-jarige man uit Cuijk aangehouden. Op de Sint Janstraat in Uden beledigde hij enkele politiemensen. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. - Een 34-jarige man uit Uden werd in dezelfde nacht aangehouden, omdat hij op Birgittines- senstraat in Uden beledigingen naar enkele politie mensen riep en beledigende gebaren maakten. Ook tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

INBRAAK BEDRIJF (Uden)

In de nacht van zaterdag op zondag is ingebroken in een bedrijf aan de Marktstraat in Uden. Een ruit werd vernield waardoor men binnen kon komen. Het hele bedrijf werd doorzocht en enkele goederen werden klaar gezet. Zover bekend is er echter niets uit het bedrijf gestolen. Mogelijk is (zijn) de dader(s) gestoord.

GEWONDEN BIJ AANRIJDING (Uden)

Zondagmiddag rond 12.45 uur zijn twee personen gewond geraakt bij een ongeval. Het tweetal reed in een auto over Rondweg in Uden. Door nog onb ekende oorzaak is de auto in de berm gekomen, waardoor de bestuurder de macht over het stuur is verloren. In de berm heeft de auto nog verschillende palen geraakt, waarna de auto aan de ander kant van een sloot tot stilstand kwam. De beide inzittenden, een man en een vrouw (gegevens onbekend), zijn met onbekend letsel overgebracht naar een ziekenhuis in Veghel.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 3449 '