Vrijdag 5 Februari

VERWARMINGSKETEL WEG

Uit een woning aan de Rendierstraat in Volkel is tussen woensdagavond en donderdagmiddag een verwarmingsketel gestolen. Nadat de bewoner deze week verhuisd was, heeft een onbekende kans gezien om vannaf de zolder in de vrijwel lege woning de verwarmingsketel te demonteren en weg te halen. De waarde is niet bekend.

(SNELHEIDS)CONTROLES

Op de Koopmansstraat in Uden heeft de politie donderdagmiddag een verkeerscontrole gehouden. Er werd dertien keer bekeurd voor het niet dragen van de gordel. Op de Zeelandsedijk is donderdagmorgen bekeurd voor te hard rijden. Er reden daar 30 bestuurders te hard, de snelste reed 107 km. per uur. Ook op de Hoge Randweg in Volkel is op snelheid gecontroleerd. Van de 276 passerende voertuigen reden er 31 te hard. Hier was de snelste goed voor 123 km. per uur.

AUTO VERDWENEN

Donderdagmiddag is op de Stirlingweg in Veghel een rode Mercedes kombi gestolen. Het voertuig, met het kenteken HX-TT-68, is f.65.000,-- waard.

INBRAAK WONING

Tussen dinsdag- en donderdagmiddag is ingebroken in een woning aan de Franciscushof in Zeeland. De dader kwam binnen na het forceren van een slaapkamerraam. Uit de woning wordt geld vermist.

ONDER INVLOED

Afgelopen nacht heeft de politie op het Dobbelsteenplein in Mariaheide een 52-jarige Veghelse autobestuurder aangehouden omdat hij te veel gedronken had. De man kreeg een rijverbod en een proces-verbaal. Later in de nacht werd op de President Kenndylaan in Uden een 29-jarige plaatsgenoot van de man aangehouden. Ook hij had teveel gedronken. De Veghelaar mocht twee uur niet rijden en vertrok vanaf het bureau met een boete van f.390,--.

HONKBALKNUPPEL IN AUTO

Bij een controle op de Markt in Uden constateerden surveillerende agenten dat de APK verlopen was van een passerende auto. Tijdens het uitschrijven van de bekeuring zag de agent dat er achter de bestuurdersstoel een honkbalknuppel lag. De knuppel was eigendom van de bestuurder, een 22-jarige man uit Wijchen. De knuppel is in beslaggenomen.

KLUIS GEKRAAKT

Afgelopen nacht hebben onbekenden een kluis gekraakt in een bedrijf aan de Violierstraat in Uden. Men kwam binnen na het verbreken van een lichtkoepel. In het pand is de kluis opengebrand. De daders gingen er vandoor met een onbekend geldbedrag.

BOOM VALT OP AUTOS

Vanmorgen rond 09.00 uur viel op de Rijksweg N265 in Veghel een boom op twee autos. De bestuurders, een 47-jarige man uit Uden en een 43-jarige plaatsgenoot stonden te wachten voor een rood verkeerslicht toen de boom op hun autos viel. Een 47-jarige vrachtwagenbestuurder uit Asten die net de N265 wilde verlaten kon de vallende boom niet meer ontwijken en reed er tegenaan. De 47-jarige Udenaar raakte bekneld en moest door de brandweer worden bevrijd.

FIETSENKIJKDAG

Op zaterdag 13 februari is er van 10.00 tot 15.00 uur weer fietsenkijkdag in het districtsbureau van de politie in Uden aan de Leeuweriksweg 2, ingang achter de brandweerkazerne. Mensen die ooit aangifte hebben gedaan van diefstal van een fiets worden uitgenodigd om met hun aangifte te komen kijken of hun gestolen fiets mogelijk aan het bureau staat. Als dat niet het geval is kan de gedupeerde een bod doen op een fiets die te koop wordt aangeboden. In de week daarop krijgt men bericht dat men de fiets, tegen betaling van het geboden bedrag, kan komen ophalen.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 3457 '