Maandag 15 Maart

TWEE GEWONDEN BIJ AANRIJDING

Op de Rembrandtlaan in Veghel zijn zondagmiddag twee mensen bij een aanrijding gewond geraakt. Vier auto's liepen materiele schade op. De aanrijding ontstond toen een 49-jarige autobestuurder uit Boekel plotseling moest remmen. Daardoor botste een 55-jarige automobiliste uit Sint Michielsgestel achter op de auto van de Boekelaar, een 27-jarige Veghelaar schoof door op de auto van de vrouw en een 34-jarige autobestuurder uit Nederweert tenslotte reed tegen de auto van de Veghelaar aan. De slachtoffers, een 63-jarige vrouw uit Nederweert en een inwoonster van Veghel, werden met onbekende verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis.

MAN GESTOKEN MET MES

Op de Espelaar in Veghel heeft de politie zondagavond de gemoederen weten te sussen tussen drie mannen die betrokken waren bij een vechtpartij. Een van de drie, een 17-jarige Veghelaar, liep daarbij een flinke hoofdwond op. Aanleiding tot de ruzie was het feit dat een 16-jarige medebewoner vond dat het slachtoffer de muziek te hard had staan en niet van plan was om de radio zachter te zetten. Vervolgens kregen beide mannen ruzie en bemoeide zich ook nog een 22-jarige plaatsgenoot ermee. De politie verdacht de 16-jarige van het feit dat hij het slachtoffer met een vleesmes in het hoofd had gestoken, hij werd aangehouden en in verzekering gesteld. De jongen wordt momenteel verhoord.

AUTO'S IN DE SLOOT

Rond middernacht raakte een 18-jarige autobestuurder uit Berghem op de Bergmaas in Zeeland met zijn auto in de sloot. De 18-jarige bleef ongedeerd evenals de overige vier inzittenden van het voertuig. Zondagavond raakte ook een 30-jarige Veghelaar met zijn auto in de sloot. De man raakte door nog onbekende oorzaak op de Nieuwedijk in Odiliapeel van de weg en belandde in de sloot. De man bleef ongedeerd,

BROMFIETS IN BESLAGGENOMEN

Afgelopen nacht controleerde de politie op de Rembrandtlaan in Veghel een 18-jarige bromfietsbestuurder uit die woonplaats. De man en zijn passagier droegen beide geen helm. Bij onderzoek aan de bromfiets bleek dat het voertuig als gestolen stond gesignaleerd. De bestuurder verklaarde dat hij de bromfiets had geleend. De eigenaar wordt nog gehoord door de politie. Aangezien de bestuurder onder invloed van alcohol was kreeg hij een rijverbod van vier uur en een proces-verbaal.

KANARIES GESTOLEN

Onbekenden hebben vorige week uit een voliere aan de Bernhardstraat in Boekel een koppel gele kanaries gestolen. Men heeft de kooi opengebroken en de kanaries weggehaald, een nestje met vier eitjes achterlatend.

BEZOEKER FEESTTENT AANGEHOUDEN

De politie heeft zondagavond in een feesttent aan de Kerkstraat in Zeeland een 26-jarige inwoner van Meijel aangehouden. De man veroorzaakte problemen in de tent en werd vervolgens door enkele agenten aangehouden. Tijdens zijn aanhouding liep de man enkele verwondingen op in zijn gezicht en moest daarvoor worden behandeld in het ziekenhuis. Het is op dit moment nog niet duidelijk wie het letsel heeft toegebracht. Omdat enkele feestvierders zich met de aanhouding bemoeiden heeft de politie gebruik gemaakt van de wapenstok.

WONINGINBRAAK

Zondagavond ontdekte een bewoner van een huis aan het Ploegdrijverke in Uden dat er was ingebroken. De dieven hebben het hele huis overhoop gehaald. De bewoner mist een stereo-installatie, een videorecorder en enkele gouden sieraden.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 3488 '