Vrijdag 16 Juli

HERT AANGEREDEN

Op de Reekseweg in Zeeland kwam donderdagavond een automobilist uit Uden in botsing met een overstekend hert. Het hert nam na de aanrijding de benen, het is niet bekend of het dier gewond is. De Udenaar bleef achter met schade aan zijn auto.

ASBEST NIET

Een 64-jarige inwoner van Schaijk heeft proces-verbaal gekregen omdat hij zelf ongeveer 65 vierkante meter asbesthoudende golfplaten heeft verwijderd. Dit gebeurde in een periode vanaf medio 1998 en de eerste helft van dit jaar. De man heeft de platen wel aangeboden aan de milieustraat in Oss, maar als het materiaal meer is dan 35 vierkante meter moet het verwijderen door een erkend bedrijf gebeuren. De Schaijkenaar verklaarde tegenover de politie niet te weten dat hij een sloopvergunning nodig had.

TE DIEP IN HET GLAASJE

Een 47-jarige automobiliste uit Veghel is afgelopen nacht op de Leo van der Weijdenstraat in haar woonplaats aangehouden omdat zij onder invloed reed. De aandacht van surveillerende agenten werd getrokken omdat de Veghelse over het fietspad reed. Na een blaastest kreeg de vrouw een rijverbod van acht uur Op de Brandenburgstraat in Uden werd een 29-jarige Udenaar aangehouden voor hetzelfde feit. Hij kreeg een rijverbod van twee uur en een boete van f.390,--. Een 36-jarige automobilist uit Uden ten slotte werd aangehouden op de Industrielaan in Uden Hij kreeg dezelfde boete als zijn plaatsgenoot.

SNELHEIDSCONTROLE

De politie heeft donderdag op de Rijksweg in Schaijk van 08.00 tot 10.30 uur op snelheid gecontroleerd. Er reden 64 bestuurders te hard. De snelste reed 116 km. per uur.

BOMEN ILLEGAAL GEKAPT

Een bedrijf uit Wanroij heeft donderdag proces-verbaal gekregen wegens het illegaal kappen van bomen. Op de Buntweg in Zeeland zijn eind juni door medewerkers van het bedrijf elf volwassen bomen gekapt omdat de afwatering van de sloot niet voldoende bleek. De schade loopt in de duizenden guldens. De gemeente Landerd is eigenaar van de bomen.

NAAR VEGHEL ONTVOERD MEISJE IN DUITSLAND VERMOORD

Een negentienjarig meisje uit Duitsland, dat in mei ontvoerd werd naar Veghel, is enkele weken later in Berlijn vermoord. Het slachtoffer, van Libanese afkomst, woonde in Bremen en had een relatie met een niet-moslim. Dit tegen de zin van haar familie die haar wilde uithuwelijken aan een familielid. Enkele broers en de ouders van het meisje ontvoerden haar op zaterdag 15 mei en brachten haar naar een woning aan de Jan van Amstelstraat in Veghel. Enkele dagen later zag het meisje kans uit een badkamerraam op de eerste verdieping te springen. Een automobilist die zij te hulp riep zette het meisje vervolgens af op het politiebureau. Een dag later is zij overgedragen aan de Duitse politie die haar in Bremen aan een ander huis en werk hielpen en haar daarbij strenge richtlijnen gaven in verband met haar eigen veiligheid. Het meisje heeft zich daar op een gegeven moment niet aangehouden waarop zij opnieuw door enkele broers en haar vader is ontdekt en ontvoerd. Eind juni werd zij door een broer in de ouderlijke woning in Berlijn vermoord. De politie heeft de vader en drie broers aangehouden. De Veghelaren waar het meisje in mei is ondergebracht wisten niets van de ontvoering af. Men dacht dat de familie op vakantiebezoek was.

INBRAAK NIET GELUKT

In de nacht van donderdag op vrijdag is geprobeerd in te breken in een winkel aan het Bolkenplein in Veghel. Van de winkel werd alleen een deurslot vernield, men is niet binnen geweest.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 3586 '