Zondag 7 Februari

DIEFSTAL

In Uden aan de Liessentstraat werd vrijdagmiddag een 40-jarige man uit Uden aangehouden op verdenking van winkeldiefstal. De man wilde de zaak verlaten met een frees, die hij niet had afgerekend. Het winkelpersoneel ontdekte de poging tot diefstal en waarschuwde de politie. De man bleek even tevoren een decoupeerzaag ontvreemd te hebben bij een andere bouwmarkt.

INBRAAK

In Keldonk aan de Antoniusstraat werd vrijdagavond ingebroken in een woning. De eigenaar vermist een ring, geld en de videorecorder.

CONTROLES

In Uden en Veghel hield de politie diverse alcoholcontroles in de nacht van vrijdag op zaterdag. Er was 1 overtreder in Veghel aan het Stadhuisplein, een 57-jarige inwoonster van Veghel kreeg een rijverbod van 4 uren opgelegd omdat ze teveel had gedronken om te mogen rijden.

INBRAAK AUTO

In Uden aan de Rode Akker werd zaterdagochtend ingebroken in een auto. Onbekenden gingen aan de haal met een compactdiscspeler en een adapter.

POSTBODE BESTOLEN

In Uden aan de Alardstraat is een postbode bestolen van een pakketje. De fietsende postbode zette zaterdagochtend zijn fiets even tegen een hekje om een pakje af te geven en ontdekte toen dat er 1 pakje uit zijn tas was verdwenen. Later vond men wel de doos terug maar de inhoud van het pakje was verdwenen.

JEUGDIGE WINKELDIEVEN

Zaterdagmiddag heeft de politie twee 12-jarige meisjes uit Helmond aangehouden die proletarisch waren wezen winkelen in Veghel. Ze hadden een warenhuis, een drogist en een boekhandel bezocht. Er is proces-verbaal opgemaakt. De spullen hadden een waarde van ongeveer tien gulden.

BEDRIJFSINBRAAK

In Erp aan de Hoogstraat werd in de nacht van zaterdag op zondag ingebroken in een bouwbedrijf. Onbekende bezoekers gooiden een ruit in en gingen er vandoor met een computer en een telmachine.

AANTASTING OPENBARE ORDE ZEELAND

De politie hield in de nacht zaterdag op zondag de gebruikelijke horecacontrole in de gemeente Landerd, Zeeland. Tijdens deze controle, rond sluitingstijd, zagen politiemensen een 17-jarige jongeman uit Oss die met busje traangas spoot . Hierop besloot men de jongen aan te houden. De politie nam het busje in beslag, de verdachte werd overgebracht naar de surveillanceauto. Terwijl men deze Ossenaar naar de auto bracht kwamen bekenden van hem op de agenten af. Zij trachten de verdachte uit handen van de agenten te trekken.Eenmaal bij de surveillanceauto weigerde de verdachte in te stappen, aangemoedigd door de omstanders. Uiteindelijk kon hij toch in de wagen worden gezet.

Een van de omstanders, een 19-jarige jongeman uit Ravenstein belemmerde de agenten in hun handelingen zodanig dat hij ook aangehouden werd. Hij verzette zich hier heftig tegen. Hij vernielde het achterportier van de surveillanceauto en schopte een agent. Een andere agent kreeg een kopstoot.

Inmiddels trachtte de Ossenaar de surveillanceauto te verlaten. Hij werd gesommeerd weer te gaan zitten maar gaf hieraan geen gehoor zodat hij door een agent in de auto werd teruggezet. Hierop trapte de verdachte de agent in zijn gezicht. De Ossenaar werd inmiddels geholpen door een 19-jarige jongeman uit Schaijk die trachtte met geweld het achterportier te openen om te verdachte te ontzetten. Deze man uit Schaijk werd door een politieagent, vergezeld van diensthond, aangehouden. De diensthond werd ingezet om het publiek op afstand te houden. De man uit Schaijk verzette zich hier hard tegen. Het publiek begon zich hierop met de zaak te bemoeien en de agent werd van achteren tegen de grond gewerkt en mishandeld. Ook de diensthond werd geschopt door een 18-jarige jongen uit Schaijk waarop ook deze jongen werd aangehouden.

Uiteindelijk werden de vier verdachten allen overgebracht naar het bureau in Uden. Zij zijn in verzekering gesteld en worden nader gehoord. Zij zullen waarschijnlijk dinsdag worden voorgeleid aan de Officier van Justitie in Den Bosch.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 4016 '