Zondag 7 Maart

COMPUTERS WEG

Bij een inbraak vrijdagavond in een bedrijf aan de Pater van den Elsenlaan in Veghel zijn zes computers gestolen. De daders kwamen binnen na het vernielen van enkele ruiten. De waarde van de apparatuur is niet bekend, de eigenaar heeft nog geen aangifte gedaan.

ONDER INVLOED

De politie heeft vrijdagavond op de Beatrixhof in Uden een 24-jarige Udense automobilist aangehouden die teveel gedronken had. De man kreeg een rijverbod van twee uur en een boete van f.390,--. In de nacht van zaterdag op zondag werd op de Willem-Alexanderhof een 48-jarige man uit Eindhoven aangehouden voor hetzelfde feit. Deze bestuurder kreeg een rijverbod van vier uur en een proces-verbaal.

DRUGSBEZITTER AANGEHOUDEN

Op de Beatrixhof in Uden heeft de politie in de nacht van vrijdag op zaterdag een 33-jarige Veghelaar aangehouden omdat hij in bezit was van enkele bolletjes cocaine en een kleine hoeveelheid heroine. De drugs zijn in beslaggenomen, de Veghelaar kreeg proces-verbaal.

TWEE GEWONDEN BIJ AANRIJDING

In de nacht van vrijdag op zaterdag zijn op de kruising Herpenstraat - Land van Ravensteinstraat in Uden bij een aanrijding twee personen gewond geraakt. De politie trof ter plaatse de auto van een 37-jarige Udenaar aan tegen een boom. Naast de auto lag een lantaarnpaal die zeker twintig meter was meegenomen. De Udenaar zat bekneld in zijn auto en is door de brandweer bevrijd. De man is met rugletsel overgebracht naar het ziekenhuis in Veghel, een 24-jarige Udense medepassagier werd ook vervoerd naar het ziekenhuis. Hij had een hoofdwond. Een 33-jarige man uit Uden kwam met de schrik vrij. De auto van het drietal raakte total loss.

GULDENS WEG

Bij een inbraak in de nacht van vrijdag op zaterdag in een woning aan de Bosberg in Boekel zijn twee horloges en enkele tientallen zilveren guldens gestolen. Van de woning werd een deur vernield.

AUTO-INBRAKEN

Op de Hulstheuvel in Uden zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag twee auto's opengebroken. De eigenaren missen een c.d.speler, een schaafmachine en enkele c.d.'s.

MAN AANGEHOUDEN VOOR BEDREIGING

De politie heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag op de Schoutenhoek in Uden een 33-jarige Udenaar aangehouden. De man had even tevoren bij een dertienjarige buurjongen geklaagd over overlast van het geblaf van zijn hond. Daarbij zou de man, volgens de verklaring van de jongen, hem hebben bedreigd en een pistool hebben laten zien. Bij een onderzoek in de woning van de verdachte trof de politie een alarmpistool aan doch de jongen beweerde dat dit niet het wapen was wat de verdachte had laten zien. Na verhoor is de man weer op vrije voeten gesteld, hij ontkende de bedreiging. De politie heeft de zaak in onderzoek. Na het onderzoek in de woning werden de agenten geconfronteerd met zes lek gestoken banden aan twee surveillance-auto's.

AANGEHOUDEN DIEF ER VANDOOR

Op de Oranjestraat in Uden heeft een medewerkster van het bureau stadswacht zaterdagmiddag een man aangehouden voor winkeldiefstal. Kort tevoren hadden twee onbekende mannen een winkel aan de Markstraat bezocht en daarbij vermoedde een winkelbediende dat het tweetal spullen had gestolen. De gewaarschuwde stadswacht ging op onderzoek uit en trof een derde man aan die vermoedelijk bij het tweetal hoorde. Na controle door de stadswacht bleek dat de verdachte een tas met gestolen spullen bij zich had. Na zijn aanhouding koos de man echter het hazenpad.

AAN DE WANDEL

Op de Rietdekkerstraat in Uden is zondagmorgen vroeg een 27-jarige man van Poolse nationaliteit aangehouden. Een surveillant van een beveiligingsbedrijf zag dat de man aan deuren van bedrijven morrelde, onder andere aan de Frontstraat, de Kuiperstraat en de Rietdekkerstraat. Na zijn aanhouding verklaarde de man internationaal chauffeur te zijn en het weekend door te brengen in Uden. Van zijn nachtelijke wandeltocht kon hij zich door de hoeveelheid alcohol die hij achter de kiezen had niets meer herinneren.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 4079 '