Dinsdag 13 April

SNELHEIDSCONTROLE

Op de Leeuweriksweg in Uden heeft de politie maandagmiddag tussen 14.00 en 17.00 uur op snelheid gecontroleerd. Van de 817 passerende bestuurders reden er 120 te hard. De snelste reed 93 km. per uur.

VROUW AANGEHOUDEN VOOR BEDREIGING

De politie heeft maandagavond op de Nistelrodeseweg een 30-jarige inwoonster van Oss aangehouden. De vrouw had even tevoren een vrouwelijk familielid in Uden met de dood bedreigd, dit naar aanleiding van familieproblemen. De Osse wordt er ook van verdacht dat zij eerder deze week al de auto van de vrouw vernield heeft en een ander familielid geslagen heeft. De vrouw is in verzekering gesteld. Na aanhouding bleek dat de vrouw ook nog enkele boetes open had staan wegens eerdere strafbare feiten. Bij invrijheidstelling dient zij eerst de boetes te betalen.

JOP IN VEGHEL KRIJGT OPKNAPBEURT

Maandagavond heeft een tiental jongeren de JOP aan de Leest in Veghel een opknapbeurt gegeven. De laatste weken was in de JOP drie keer brand gesticht en de jongeren hadden, mede naar aanleiding van de brandstichting, het initiatief genomen om de bezem er doorheen te halen. Zo zijn de verbrande delen schoongemaakt, verwijderde aanplant is weer teruggezet en de hele plek is van rommel gezuiverd en met chloor schoongemaakt. De binnenkant van de wand wordt deze week door een medewerker van de gemeente met een hogedrukreiniger gereinigd, daarna gaan de jongeren aan de slag om de wand aan de binnenkant te verven. Eeen en ander is tot stand gekomen met begeleiding en bemiddeling van de jeugdagent in Veghel.

AUTO'S GESTOLEN

Op de Markt in Uden is maandagavond een blauwe Volvo gestolen, kenteken NF-TR-16. De waard is niet bekend. Op de Sieberg in Uden verdween afgelopen nacht een zwarte Volkswagen Golf, kenteken TT-DN-58. De waarde ervan bedraagt ongeveer f.15.000,--. In dezelfde nacht werd op de Telefoonstraat in Venhorst een donkergrijze Volkswagen Golf ontvreemd, met een waarde van f.8.500,--. Kenteken XV-86-VB.

ONDER INVLOED

De politie heeft rond middernacht op het Heilig Hartplein in Veghel een 43-jarige man uit die plaats aangehouden omdat hij onder invloed was. De man kreeg een rijverbod van vier uur en een boete van f.700,--.

HONDEN VERGIFTIGD OP EIKENWAL IN UDEN

In de periode vanaf 27 februari tot heden zijn op de Eikenwal in Uden zeker vijf honden vergiftigd. Drie dieren zijn als gevolg daarvan overleden. Ook zijn in de omgeving van de Eikenwal enkele dode kraaien en eksters aangetroffen. De dieren aten van brokken vlees met vergiftigde stoffen die op de Eikenwal en omgevingverspreid lagen. De politie heeft enkele stukken opgestuurd naar het Gerechtelijk Laboratorium in Rijswijk voor onderzoek. De politie waarschuwt hondenuitlaters voor deze brokken vlees die vermoedelijk verspreid liggen op de Eikenwal, Morene, Hoevenseweg en Wilack of omgeving.

GEWONDE BIJ AANRIJDING

Op de kruising Rondweg - Bitswijk - Nistelrodeseweg in Uden is vanmorgen een 48-jarige inwoner uit Berghem bij een aanrijding zwaar gewond geraakt. De man reed met zijn auto vanaf de Nistelrodeseweg de kruising op en werd daarbij aangereden door de auto van een 31-jarige vrouw uit Nijmegen. Het slachtoffer liep daarbij een nek- en beenfractuur op en is overgebracht naar het ziekenhuis in Oss. De vrouw kwam met de schrik vrij. Beide auto's raakten total loss. De politie vermoedt dat de vrouw door rood licht gereden is, maar wil graag contact met getuigen die de aanrijding hebben zien gebeuren.

WEDEROM SLACHTOFFER VAN BOTSING MET STAALDRAAD

Naar aanleiding van perspublicaties over een inwoonster van Schaijk, die in de nacht van vrijdag op zaterdag zich verwondde aan een dubbele staaldraad dat over een fietspad bleek te zijn gespannen, heeft zich een tweede slachtoffer gemeld bij de politie. De 48-jarige vrouw, eveneens inwoonster van Schaijk, reed zaterdagmorgen rond 11.00 uur op dezelfde lokatie tegen het staaldraad dat wederom op keelhoogte over het fietspad was gespannen. Doordat de kabel nu enkel was gespannen en kennelijk niet stevig was vastgemaakt, schoot hij los en kwam het slachtoffer niet ten val. Kennelijk is de kabel, nadat de echtgenoot van het eerste slachtoffer de draad had losgeknipt, tussen middernacht en 11.00 's morgens, weer opnieuw gespannen.

AANHANGER WEG

Op de Peppelhof in Veghel is dinsdag, terwijl de werknemers waren lunchen, een aanhangwagen gestolen die zij in gebruik hadden. De aanhanger stond gekoppeld achter een bedrijfsbus. De waarde ervan is niet bekend.

INBRAAK OP CAMPING

Onbekenden hebben ingebroken in een caravan op een camping aan het Straatsven in Zeeland. De politie vermoedt dat de daders gebruik hebben gemaakt van een valse sleutel. Uit de caravan verdwenen zeker 100 c.d.'s ter waarde van f.5.000,-- en een klein geldbedrag.

Deel: ' Politiebericht De Leijgraaf - 4922 '