Donderdag 14 Januari

HANGRANATENTEAM IN STERKTE VERDUBBELD ('s-Hertogenbosch)

Donderdag is het Recherchebijstandsteam dat onderzoek verricht naar de handgranaataanslagen in 's-Hertogenbosch verdubbeld naar een sterkte van twintig rechercheurs. Het team gaat onderzoeken of er verbanden zijn met recente aanslagen in Eindhoven en Tilburg. Gestreefd wordt naar interregionale samen-werking onder leiding van de Dienst Centrale Recherche van de Regio Brabant- Noord.

AUTODIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is vanaf de Derde Haren in 's-Hertogenbosch een blauwe Mercedes personenauto, type 190, voorzien van het kenteken ZD-69-PB gestolen.

ALCOHOL EN VERKEER ('s-Hertogenbosch)

Een 20-jarige automobilist uit Heeswijk-Dinther kreeg afgelopen nacht op de Sint Janssingel in 's-Hertogenbosch een bekeuring terzake het rijden onder invloed. Omdat de man in juni 1998 ook al eens was betrapt op het rijden onder invloed was de boete ditmaal extra hoog. Hij moest een bedrag van f. 900,00 betalen.

Een 28-jarige Bosschenaar kreeg afgelopen nacht op de Harendreef in zijn woonplaats een proces-verbaal voor het rijden onder invloed. Het alcoholpromillage van deze man was te hoog om de zaak middels het opleggen van een geldboete af te doen.

GEWONDE BIJ VERKEERSONGEVAL ('s-Hertogenbosch)

Een 19-jarige vrouw uit Zaltbommel is vanmorgen op de kruising van de Rompertsebaan met de Frans Fransenstraat in 's-Hertogenbosch vrij ernstig gewond geraakt bij een verkeersongeval. Zij fietste over het fietspad van de Rompertsebaan in de richting van de Klokkenlaan. Op de genoemde kruising sloeg zij linksaf en verleende daarbij geen vrij doorgang aan een over de Rompertsebaan rijdende personenauto die werd bestuurd door een 25-jarige vrouw uit 's-Hertogenbosch. Het slachtoffer is opgenomen in het ziekenhuis.

INBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is er ingebroken in een bedrijfspand aan de Ruwekampweg in 's-Hertogenbosch. Van drie ruimtes, te weten een kantoor, een vergaderzaal en de kantine bleken de ruiten te zijn vernield. Al deze ruimtes zijn door de inbrekers betreden en doorzocht. Voorzover kon worden nagegaan is er niets ontvreemd.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 2222 '