Donderdag 7 Januari

AUTODIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Woensdagmiddag is vanaf een bedrijfsterrein aan de Schorpioen in 's-Hertogenbosch een zwarte Mercedes, type 280E voorzien van het kenteken NT-TB-16 gestolen. Op de Victorialaan in 's-Hertogenbosch werd een rode Opel Kadett met het kenteken XT-07-VT gestolen.

WIEL GESTOLEN ('s-Hertogenbosch)

Op de Limietlaan in 's-Hertogenbosch is woensdagavond een achterwiel van een Volvo personenauto gestolen. De dader liet een lege krat onder de achteras achter, waardoor verdere schade aan de auto werd voorkomen.

COMPUTER GESTOLEN (Vlijmen)

Uit een bedrijfspand aan de Venbroekstraat in Vlijmen zijn rond middernacht een computer met bijbehorend toetsenbord en een monitor gestolen. Met klinkers is een ruit ingegooid. Door de ontstane opening is de apparatuur weggenomen.

OPENLIJKE GEWELDPLEGING ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht heeft de politie drie jongeren uit 's-Hertogenbosch (17, 19 en 20 jaar) aangehouden op verdenking van openlijke geweldpleging. Getuigen hadden gezien dat het drietal zich schuldig maakte aan vernieling van een telefooncel op de Parade in 's-Hertogenbosch. Daarna waren zij weggereden in een rode personenauto. Het drietal kon korte tijd later, nadat gemeld was zij op de Eerste Reitsedreef bezig waren een abri te vernielen, worden aangehouden. Zij zijn ingesloten. Van de telefooncel in de Parade bleken enkele ruiten defect zijn. De ruiten van de abri zijn heel gebleven. Tegen de 20-jarige verdachte, die achter het stuur van de auto zat is tevens proces-verbaal opgemaakt terzake het rijden onder invloed van alcoholhoudende drank. Omdat het de derde keer binnen anderhalf jaar is, dat hij op het rijden onder invloed betrapt wordt is zijn rijbewijs ingevorderd.

GESTOLEN AUTO UITGEBRAND ('s-Hertogenbosch-Drunen)

Afgelopen nacht is op het Groenewoud in Drunen een personenauto van het merk Lancia uitgebrand. De auto bleek eerder in de nacht te zijn gestolen op de Copernicuslaan in 's-Hertogenbosch).

AANGEHOUDEN TERZAKE VERNIELING ('s-Hertogenbosch)

Vanmorgen is een 69-jarige inwoner van Eindhoven aangehouden terzake vernieling. De man had in het Noord-Brabants museum aan de Verwerstraat met een klauwhamer een vitrinekast vernield en daaruit een "kunstvoorwerp" weggenomen. Hij meldde zich vervolgens bij de beveiliging die de politie in kennis stelde. Het was niet de bedoeling van de man om het voorwerp weg te nemen maar om de aandacht te vestigen op de vervalsing van het bewuste "object". De man is voor de duur van 1 jaar de toegang tot het museum ontzegd.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 2635 '