Woensdag 6 Januari

DRIE AANHOUDINGEN VOOR AANSLAG MET VUURWERKBOM (Oudheusden)

Maandag en dinsdag heeft politieteam Heusden een 16 en 14 -jarige jongen en een 16- jarig meisje aangehouden als verdacht van het tot ontploffing brengen van vuurwerkbom op nieuwjaarsdag tegen de gevel van een supermarkt aan de Everardus van Goghstraat in Oudheusden. Bij het ontploffen van de bom ontstond grote schade aan de gevel. Een eerder aangehouden 16-jarige jongen is maandag jl. in vrijheid gesteld. Behalve de aanslag op de supermarkt worden de jongeren verdacht van een groot aantal vernielingen in de maand december 1998 van o.a. ruiten, bushokjes en brievenbussen gepleegd in Heusden en Oudheusden. Alle tot op heden aangehouden verdachten zijn afkomstig uit Oudheusden. De politie Heusden verwacht nog meer aanhoudingen in deze zaak te verrichten.

DIEFSTAL LEREN JASSEN ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond is ingebroken in een kledingwinkel aan de Hooge Steenweg in 's-Hertogenbosch. Toegang werd verkregen door het vernielen van een ruit. Uit de winkel zijn enkele leren jassen ter waarde van ongeveer Fl. 3.000,= weggenomen.

AUTODIEFSTAL ( 's-Hertogenbosch)

Dinsdagavond is vanaf de Eendenkooi in 's-Hertogenbosch een rode Toyota Corolla kenteken SG-XS-89 ontvreemd.

AUTOINBREKERS OVERLOPEN ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagavond zijn bij een poging tot inbraak in een personenauto aan de Hesselsstraat in 's-Hertogenbosch drie jongens betrapt door de eigenaresse van het voertuig. Zij verliet net de woning van haar buurvrouw en zag twee jongens bij haar auto wegrennen. Een derde reed weg op een scooter. Een ruit van haar auto bleek te zijn vernield. Voor zover zij kon nagaan werd niets vermist.

VERDUISTERING AUTO ('s-Hertogenbosch)

Woensdag heeft manager van een autoverhuurbedrijf aan de Balkweg in 's-Hertogen-bosch aangifte gedaan van verduistering van een groene VW Polo, kenteken TR-ZH-18. De auto was op 7 december 1998 in het kader van een vervangend vervoer verzekering meegegeven aan een inwoner uit Velddriel. De auto zou volgens afspraak op 11 december worden geretourneerd. Tot op heden is de auto nog niet terug. In een poging de eigenaar te benaderen bleek het door hem opgegeven huisadres niet meer bewoond te zijn. De waarde van de auto is ongeveer fl. 25.000,=. De politie stelt een onderzoek in. WINKELDIEF AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Woensdagmiddag is een 29-jarige Bosschenaar bij een kledingwinkel aan de Markt in 's-Hertogenbosch door agenten in burger betrapt op diefstal van een paar schoenen. Bij zijn aanhouding bleek de man geestelijk in de war te zijn. Na verhoor is voor hem contact gelegd met het RIAGG.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 2712 '