Woensdag 27 Januari

WONINGINBRAAK (Rosmalen)

Dinsdagavond is er ingebroken in een woning aan de Striensestraat in Rosmalen. Men is via een keukenraam de woning binnen gekomen. Er worden 13 cadeaubonnen ter waarde van f. 100,00 elk vermist.

SPOOKRIJDSTER ONDER INVLOED ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht trof de politie op de Rijksweg A2 in 's-Hertogenbosch een tegen het verkeer inrijdende personenauto aan. De auto werd bestuurd door een 42-jarige vrouw uit Oss die kon worden staande gehouden. De vrouw bleek zwaar onder invloed te zijn van alcohol en vermoedelijk ook medicijnen . Op het politiebureau is ter vaststelling van de mate van haar alcohol- en medicijngebruik een bloedmonster van de vrouw afgenomen. Haar rijbewijs is ingevorderd.

WEER AANHOUDING IN DRUGSZAAK

Een 43-jarige man uit Waalwijk is vanochtend door rechercheurs van de Dienst Centrale Recherche aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij het leveren van softdrugs aan het buitenland, met name Duitsland, en het verhandelen van partijen cocaine in Nederland. De man zou deel uitmaken van een Bossche drugsbende waarvan de afgelopen weken al 15 verdachten zijn aangehouden. Huiszoeking in de woning van de man leverde een vuurwapen en munitie op, alsmede een halve kilo hasj. De man is in verzekering gesteld en wordt vrijdag voorgeleid aan de officier van justitie.

INBRAAK WONING (Hedikhuizen)

Afgelopen nacht is er ingebroken in een woning aan de Kerkstraat in Hedikhuizen. Daarbij heeft men onder meer een onbekend geldbedrag, vliegtickets en bankpasjes ontvreemd. De daders zijn er na de inbraak met de auto van de bewoners, een blauwe Audi A6 voorzien van het kenteken SL-PT-83 vandoor gegaan.

DIEFSTAL PORTEMONNEE ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagmiddag zijn dankzij de oplettendheid van een beveiligingsmedewerker in de Bossche binnenstad twee minderjarige meisjes aangehouden. De man werd er door een vrouw op geattendeerd dat twee meisjes geprobeerd hadden haar portemonnee te stelen. De man zag de twee later in een winkel aan de Arena en observeerde het tweetal. Daarbij zag hij dat een van hen uit de tas van een winkelende vrouw een knipportemonnee wegnam. Hij hield het tweetal aan en droeg hen over aan de politie.

WINKELDIEFSTAL (Drunen)

Vanmorgen zijn in een winkel aan de Grotestraat in Drunen twee inwoonsters van Vlijmen, 28 en 29 jaar oud, betrapt op het plegen van winkeldiefstal. De beide dames wisten te ontkomen maar konden korte tijd later door de politie alsnog worden aangehouden. De 28-jarige vrouw, die voor een bedrag van ruim f. 100,00 aan gestolen goederen in haar bezit had, kreeg een geldboete van f. 480,00 opgelegd. De 29-jarige kwam er met een geldboete van f. 240,00 vanaf. Zij had voor ongeveer f. 70,00 aan gestolen goederen in haar bezit.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 2843 '