Vrijdag 4 Juni

GELDBOETE ('s-Hertogenbosch)

Een 59-jarige inwoner van Poppel (België) kreeg donderdagmiddag een bekeuring omdat hij met een glaasje alcohol te veel op achter het stuur van zijn auto zat. De man reed over de Kooikersweg waar de politie hem controleerde. De man kwam er vanaf met een geldboete van f. 4000,00 en een rijverbod gedurende 3 uur.

AANRIJDING NA ALCOHOLGEBRUIK ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht vond er een aanrijding plaats op de Rijksweg A2 onder 's-Hertogenbosch. Een 28-jarige automobilist uit Oirschot reed met zijn personenauto tegen de achterzijde van een voor hem rijdende vrachtauto. De bestuurder, die verklaarde zeer vermoeid te zijn, kwam er zonder kleerscheuren vanaf maar zijn auto, die in de vangrail tot stilstand kwam, raakte total-loss. De vrachtauto, bestuurd door een 49-jarige Eindhovenaar, raakte eveneens beschadigd maar kon zijn weg later vervolgen. De man uit Oirschot bleek alcohol gebruikt te hebben en is aangehouden. Op het politiebureau is een ademtest afgenomen waarbij bleek dat de man veel te veel alcohol gebruikt had. Het rijbewijs van de man wordt ingevorderd.

BEDREIGD (Rosmalen)

Donderdagavond is in een woning aan de Cyclamenstraat in Rosmalen een 46-jarige man aangehouden. Hij had kort daarvoor zonder aanwijsbare reden, een huisgenoot, een 37-jarige vrouw met twee messen bedreigd. De man bleek ook nog in het bezit te zijn van een gouden horloge dat vermoedelijk van diefstal afkomstig is. Hij was behoorlijk onder invloed van alcoholhoudende drank en is op het politiebureau ingesloten.

GEREEDSCHAPPEN GESTOLEN ('s-Hertogenbosch)

Bij twee bedrijven op de Moermanstraat en op de Rietveldenweg hadden inbrekers het gemunt op gereedschap van personeelsleden. De inbraken werden vanmorgen ontdekt. Wat er exact door de dieven is meegenomen is nog niet bekend.

BEDRIJFSONGEVAL ('s-Hertogenbosch)

Vanmorgen vond er een bedrijfsongeval plaats in de Van Gilsstraat een bedrijfsongeval plaats waarbij niemand gewond raakte. Tijdens werkzaamheden viel er een kraanwagen om. Het gevaarte kwam op het dak van een woning terecht welke daardoor aanzienlijke schade opliep. In de woning was gelukkig niemand aanwezig. De arbeidsinspectie stelt een nader onderzoek in naar de toedracht.

HENNEPKWEKERIJEN OPGEROLD (Oudheusden)

Donderdagmiddag zijn door het politieteam Heusden op twee adressen in Oudheusden, te weten in de Frans Halsstraat en de Jacob van Ruijsdaelstraat, hennepkwekerijen opgerold. In de Frans Halsstraat zijn 366 planten en alle toebehoren van de kwekerij, zoals assimilatielampen, een afzuiginstallatie, ventilatoren en koolfilters in beslaggenomen. Tegen de 54 jarige bewoner van het pand wordt proces-verbaal opgemaakt. In het pand aan de Jacob van Ruijsdaelstraat was de kwekerij op dat moment niet in gebruik. Restanten hennepplanten en de kweekapparatuur is in beslag genomen. Tegen de bewoner van het pand die niet thuis was wordt proces-verbaal opgemaakt.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 3042 '