Vrijdag 9 April

DRIETAL STEELT VLAGGEN ('s-Hertogenbosch)

Van donderdag op vrijdag zijn twee Bosschenaren (24 en 26 jaar) en een 22-jarige man uit Goirle op de Minderbroederstraat in 's-Hertogenbosch aangehouden voor diefstal van vlaggen. Een oplettende getuige belde de politie dat het drietal vlaggen bij winkels weghaalde en vernielingen aanrichtte op de Vughterstraat. Surveillerende agenten betrapten het drietal terwijl zij een verkeersbord trachtten te vernielen. De twee Bosschenaren bleken een gestolen vlag in hun broeksband te hebben. Het drietal is aangehouden en ingesloten.

DIEFSTAL PORTEMONNEE ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond zijn vanuit een magazijnruimte van een winkel aan de Kerkstraat in 's-Hertogenbosch een portemonnee en een GSM gestolen. Vermoedelijk is de diefstal gepleegd terwijl de winkelmedewerkers klanten in de winkel bedienden. In de portemonnee zat o.a. een gering geldbedrag.

DIEFSTAL COLBERTS ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond zijn vanuit een modezaak aan de Hinthamerstraat in 's-Hertogen-bosch een drietal zwart/wit geruite colberts met een totale waarde van ongeveer Fl. 1.400,= ontvreemd. Hoe de diefstal heeft kunnen plaatsvinden is nog niet bekend.

ALCOHOL IN HET VERKEER ('s-Hertogenbosch)

Van donderdag op vrijdag is een 22-jarige Bosschenaar op de Buitenhaven in 's-Hertogenbosch betrapt op het rijden in een auto onder invloed van alcohol. Hij kreeg een proces-verbaal en een rijverbod van vier uur.

BEDELAAR BEKEURD ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond is op de Korte Putstraat in 's-Hertogenbosch een 38-jarige Bosschenaar bekeurd voor bedelen. De man viel mensen lastig en vroeg geld voor het Leger des Heils.

MAN MET WAPEN BETRAPT ('s-Hertogenbosch)

Donderdagavond is op het Pettelaarpark in 's-Hertogenbosch een 22-jarige man uit Berlicum betrapt met een wapen. Surveillerende agenten zagen dat de man zich verdacht ophield in zijn auto en er vandoor probeerde te gaan. Uit controle bleek dat de man een luchtdrukpistool met kogeltjes naast zich had liggen. De man had het ding net gekocht en was aan het proefschieten. Het wapen met toebehoren is inbeslag-genomen. Proces-verbaal is opgemaakt.

CONTROLE DRAGEN AUTOGORDELS (Rosmalen)

Donderdagmiddag is op de Graafsebaan in Rosmalen een controle gehouden op het dragen van autogordels. Van de 100 gecontroleerde automobilisten bleken er 18 geen gordel te dragen. Tegen hen is proces-verbaal opgemaakt.

BRANDSTICHTING ('s-Hertogenbosch)

Van donderdag op vrijdag is brand gesticht op het balkon van een flat op de eerste verdieping van de Ampèrestraat in 's-Hertogenbosch. Onverlaten staken een laken dat over de balkonrand hing in brand. Het vuur is vanzelf gedoofd, waardoor de schade beperkt is gebleven.

SNELHEIDSCONTROLE (Drunen)

Zowel op de Lipsstraat als op de Duinweg in Drunen is snelheidscontrole gehouden. Op deze wegen mag 50 km/u worden gereden. Totaal 85 voertuigen werden gecontroleerd. 12 bestuurders zijn bekeurd omdat ze te hard reden. De hoogst gemeten snelheid was 83 km/u op beide wegen.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 3133 '