Donderdag 21 Januari

VERDUISTERING ('s-Hertogenbosch)

In een bedrijf aan de Rietveldenweg zijn vanmorgen vroeg twee medewerkers, 19 en 20 jaar oud en beiden wonende in 's-Hertogenbosch, aangehouden op verdenking van verduistering in dienstbetrekking. Het tweetal werd bij het verlaten van het terrein door de beveiligingsdienst gecontroleerd waarbij bleek dat beiden een draagbare telefoon uit het bedrijf hadden weggenomen. Het tweetal is overgedragen aan de politie voor nader onderzoek. Op het bureau bekende de 19 jarige verdachte dat hij in zijn woning bovendien een fotocamera en enkele telefoonkaarten had liggen die hij al eerder uit het bedrijf had weggenomen.

VERNIELING EN BEDREIGING (Hintham)

Woensdagavond is op de Joseph Knipstraat in Hintham een 31-jarige man uit Haarsteeg aangehouden terzake vernieling en bedreiging. De verdachte heeft van de voordeur een ruitje ingeslagen en de bewoner mondeling bedreigd. Hij raakte daarbij zelf zodanig gewond dat hij door de politie naar het ziekenhuis werd gebracht voor behandeling alvorens op het bureau ingesloten te worden. De aanleiding van het gebeuren ligt vermoedelijk in de relationele sfeer. Op het moment van de vernieling en de bedreiging was de politie in de betreffende woning aanwezig omdat eerder op de avond ook al een ruitje was ingeslagen.

AUTO IN BRAND (Rosmalen)

Woensdagavond is op de Kattenbosch in Rosmalen een personenauto in brand geraakt. De voorzijde van het voertuig brandde geheel uit. De auto vatte spontaan vlam toen de bestuurster, een 47-jarige Rosmalense de auto parkeerde. De brandweer heeft het vuur gedoofd.

AANHANGWAGEN GESTOLEN ('s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is vanaf een bedrijfsterrein aan de Diezekade in 's-Hertogenbosch een grijze eenassige aanhangwagen voorzien van een rood zeil met witte opdruk gestolen. De aanhanger is losgekoppeld van een geparkeerde personenauto.

WONINGINBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is er ingebroken in een woning aan de Commissaris Van Voorst tot Voorstlaan in 's-Hertogenbosch. Men is via de achterzijde de woning binnengekomen door een slot te forceren. Uit de woning is de inhoud van 2 geldkisten, in hoofdzaak bestaande uit zilveren muntstukken, meegenomen.

GESTOLEN AUTO GEVONDEN ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is op de Oosterplas in 's-Hertogenbosch een van diefstal afkomstige Opel Corsa aangetroffen. De bedrading onder de stuurkolom was doorverbonden. De eigenaar van de auto, een inwoner van Rosmalen is in kennis gesteld maar bleek nog niet op de hoogte van de diefstal.

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL (Drunen)

Op de kruising van wegen Hugo de Grootstraat/Grotestraat in Drunen is vanmorgen bij een verkeersongeval een 19-jarige fietser uit Drunen gewond geraakt. Hij is met beenletsel overgebracht naar het ziekenhuis in Waalwijk. Het slachtoffer reed over de Grotestraat en kreeg geen vrije doorgang van een uit de Hugo de Grootstraat komende en de kruising overstekende personenauto, bestuurd door een 26-jarige vrouw uit Drunen.

VERKEERSCONTROLE (Rosmalen)

Tijdens een vanmorgen gehouden verkeerscontrole op de Blokkenweg in Rosmalen zijn 13 processen-verbaal opgemaakt voor het negeren van de daar geldende geslotenverklaring.

Deel: ' Politiebericht Den Bosch - 3293 '